چاپ کد خبر: 89623
21 تیر 1401

مسئولیت صیانت از حق آسایش شهروندان در شیراز بر عهده کیست؟

این روزها  بسیاری از مراکز سرگرمی در گوشه وکنار شهر شیراز در هرجایی که سودآوری داشته باشند قد علم کرده اند.

سوال

هر چند مقوله سرگرمی و تفریح از ملزومات زندگی شهری است اما احترام به حقوق اولیه شهروندان ، آرامش و آسایش ساکنین محلات مسکونی هم از ملزومات اساسی و حقوق قانونی آنهاست.

بر این اساس چند سوال از مسئولین محترم شیراز مطرح می شود :

۱- ساعت کار  شهر بازیهای مستقر در پارک ها که همگی تابع مقررات شهرداری هم هستند تا چه ساعتی میباشد؟

۲- پخش موسیقی تند و مبتذل و با حداکثر صدای ممکن تا ساعات اولیه بامداد در برخی از این مراکز که البته باعث مزاحمت جدی برای خواب و آسایش ساکنین محلات هم میشود شرعی و قانونی است ؟

۳- استقرار مراکز سرگرمی سیار و سیرک ها در نزدیکترین فاصله ممکنه از منازل مسکونی با پخش موسیقی و هلهله و هیجان بازدیدکنندگان با قدرتمندترین سیستم صوتی ممکن با کدام اصول قانونی ، شرعی و شهروندی مطابقت دارد؟

۴- اساسا مسئولیت نظارت بر این فعالیت هایی با کدام نهاد یا سازمان میباشد؟

۵- چه کسی و بر اساس کدام مستند قانونی زمینه تبدیل بخشی از یک بزرگراه اصلی شهر بعنوان پارکینگ یک کمپ سرگرمی سیار را ایجاد نموده است؟

۶-  در حالی دو تن از بالاترین مقامات مسئول شهری شیراز مدعی نداشتن مجوز فعالیت برخی مراکز مورد نظر از شهرداری بوده در حالی که فاصله  شهرداری منطقه تا چنین مراکز موقتی چند صد متر بیشتر نمی باشد چه معنایی دارد؟

۷- پخش صدای جیغ  و داد ، صوت و کف زدنها  حاضرین همراه با موزیک های خاص و کوبیدن پرقدرت مجریان مراسم بر طبل و  پخش اجباری آن برای مردمی که ناچارا باید در خانه خود استراحت  و زندگی کنند تا ساعت ۲ بامداد از مصادیق منکرات و فعالیت خلاف قانون ، آلاینده و مزاحم نیست؟

۸ – با کدام حجت شرعی و قانونی مردم را مجبور می کنند در خانه هایشان حتی با پنجره های بسته صدای ناهنجار موسیقی  البته غیر مجاز و صدای فریادها و جیغ های دیگران را تحمل کنند؟

۹- مردم باید در این موارد به کجا چه کسی و چه نهاد یا سازمانی پناه ببرند؟


در همین ارتباط:

مزاحمت آشکار شبانه و آلودگی صوتی برای شهروندان منطقه ۱۰ غرب شیراز


بی توجهی عجیب مسئولین شیراز در قبال آلودگی وحشتناک صوتی در منطقه ۱۰ شهرداری

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار