چاپ کد خبر: 10158
28 تیر 1398

مسئول کمسیون بانوان وخانواده شورای اسلامی شهرلار:در کنارکودک آزاری به آزار جنسی کودکان نیز توجه نمایید

rr

 مسئول کمسیون بانوان وخانواده شورای اسلامی شهرلار ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در زمینه آسیبهای اجتماعی بر لزوم پیگیری فرماندار ویژه لارستان در این زمینه تاکید نموده و افزود: محافظه کاریها و ملاحظه کاریها و تعارفات رایج را در جلسات کنار بگذاریم و از واقعیتها و دردهای جامعه بگوئیم.

به گزارش  اول فارس در دومین جلسه “کاهش آسیبهای اجتماعی” که روز گذشته باحضور تعدادی از مسئولین ادارات و به ریاست جلیل حسنی،فرماندارویژه لارستان درمحل فرمانداری لارستان گزارشی از آمارکودک آزاری،خودکشی،طلاق،فرار و برنامه های فرهنگی وآموزشی و اقدامات انجام شده در لارستان ارائه شده و یکی ازمحلات شهرقدیم نیز بعنوان جامعه هدف معرفی شد. البته این جلسه حواشی نیز به دنبال داشت.

rrtt

عشرت جهاندیده مسئول کمسیون بانوان وخانواده که به نمایندگی ازشورای شهر لار  در این جلسه حضوریافته بود، در سخنانی اظهار داشت: گرچه موضوعی که برای بحث وپرداخت به آن انتخاب شده،بسیارخوب وبه جاست،اما میبایست به صورت ریشه ای به آن برداخته شود و ابتدا کارگروه و یا کمیته ای تشکیل و وظایف هرنهاد یا اداره ی متولی برایشان تعریف شود. وی افزود: بر این اساس با برنامه ریزی و زمانبندی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت،بایستی اهداف این موضوع بررسی وفعالیت دراین حوزه دنبال شده و فرماندار هم بعنوان رئیس جلسه و بالاتربن مقام اجرایی شهرستان،در جلسات بعدی از مسئولین مربوطه،حتماً نتایج کار را پیگیری نماید.

rr
جهاندیده افزود: بیائید در اینگونه جلسات، محافظه کاریها و ملاحظه کاریها و تعارفات رایج را کنار بگذاریم و از واقعیتها و دردهای جامعه بگوئیم و جلسات را از این حالت معمول که دورهم بنشینیم و فقط بخواهیم رفع تکلیفی کرده باشیم و بعد هم صورتجلسه ای به استان بفرستیم،خارج کنیم.

وی به معضل اعتیاد بعضی ازنوجوانان،جوانان ودانش آموزان اشاره کردکه به آسانی یا از طریق همسالان خود و یا از بعضی از سوپرمارکتها مواد مورد نیازشان را تهیه میکنند .

این عضو شورای شهر لار  گفت :درکنار کودک آزاری، چرا به آزارجنسی کودکان اشاره ای نشد؟ وی این موضوع را معضل دیگری از آسیبهای اجتماعی دانست که بعضی از خانواده ها به خاطر حفظ آبرو و ترس از انگشت نما شدن،دراین زمینه حرفی نمیرنند وکمتر شکایت میکنند و در این زمینه نوک پیکان اتهام را بیشتر متوجه اتباع بیگانه دانست.

جهاندیده گفت : من که در زمینه ی “مددکاری اجتماعی” نیز سالهاست فعالیت دارم و درد و رنج و مشکلات اینگونه خانواده ها را لمس ودرک کرده ام و باید بگویم بیشترین قشر آسیب پذیر جامعه ما از خانواده های بی سرپرست،بدسربرست، کودکان کار و خانواده های زندانیان هستند که فقر فرهنگی و فقرخانوادگی میتواند زمینه ساز این معضل اجتماعی باشد.  وی افزود گرچه وظایف شورا،اجراییات نیست ونظارتی ست اما شورای شهر لار تاکنون با همکاری آموزش وپرورش،بهزیستی،دفترامور
بانوان وخانواده فرمانداری ویژه لارستان ،بسیج خواهران و مجمع فرهیختگان لارستان بزرگ و مرکز رشد،چندین برنامه ی فرهنگی و مفرح برای خانواده ها و دانش آموران و  کودکان کار  نجام داده است.

جهاندیده افزود سایرمسئولین ادارات نیز در برگزاری برنامه های شاد در جهت ایجاد نشاط اجتماعی وخانوادگی وظایفی دارند و نباید اینها چشمشان فقط به شورا ،شهرداری ،آموزش وبرورش ،سپاه وپایگاههای بسیج باشد.

وی خطاب به فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: شما آقای فرماندار به عنوان بالاترین مقام مسئول در این زمینه، از مسئولین و متولیان امر بخواهید که برنامه ی مُدون وفعالیت فرهنگی هم داشته باشند بخصوص برای روستاها و درجلسات بعدی نتیجه را از آنها بخواهید و بگویندکه چه کرده اند؛ چون بعضی ازمسئولین ما گویا دچارروزمرگی شده اند! وقبول کنیم که دراین حوزه،کم کارشده است.

rrr

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار