چاپ کد خبر: 56942
22 خرداد 1400

مشاغل عجیب اما پردرآمد ایران در سال ۱۴۰۰

زیگ زیگلار (Zig Ziglar)، نویسنده‌ و فروشنده‌ی حرفه‌ای آمریکایی معتقد است: «همه‌ی زندگی پول نیست، اما اهمیت پول چیزی شبیه اکسیژن است.» وقتی بحث پول و افزایش درآمد می‌شود، بیشتر افراد شروع به شعار دادن می‌کنند و پای معنویت را به میان می‌کشند، البته معنویت جای خود را دارد ولی نباید موضوعات را در هم آمیخت. پس این نوشته را بخوانید تا ببینید که چگونه می‌توانید به راحتی افزایش درآمد داشته باشید.

درآمد زیاد

به گزارش اول فارس ،  وقتی صحبت از مشاغل پردرامد می شود مطمئنا ذهن همه افراد به سراغ پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، خلبانان و وکلا می رود. باید بگوییم درست است که این مشاغل درآمد بالایی را وارد زندگی فرد می کنند. اما برای دستیابی به این مشاغل باید مسیری دشوار طی نمود. از طرف دیگر همه افراد شانس پذیرش در این مشاغل را ندارند. مطمئنا، درآمد سالانه یک متخصص زیبایی بالغ بر دو میلیارد تومان خواهد بود. اما برای کسب مهارتی که بتواند این درآمد را برای فرد به دنبال داشته باشد باید تجربه ای فراوان داشت. به عبارت ساده، پزشک جراح و متخصص زیبایی در سنین بالای ۴۵ سال و با تجربه ۱۰ تا ۱۵ ساله می تواند این درآمد را داشته باشد.

در مورد وکیل، خلبان، دندانپزشک نیز قضیه به همین صورت است. و تجربه ای که می تواند درآمدی بالا برای آنها به دنبال داشته باشد مستلزم صرف عمر و زمانی طولانی است. اما ما مشاغلی را پیشنهاد می کنیم که در مدت زماین بسیار کوتاهتر سودی بالا نصیب شما کند.

شاید متعجب شوید وقتی نگاهی به لیست شغل های پردرآمد در ایران بیاندازید. مطمئنا با مشاغلی مواجه خواهید شد که اصلا به ان فکر نکرده اید. از سوی دیگر راه اندازی بسیاری از این مشاغل نیاز به سرمایه بسیار اندکی دارد.  وقتی از راه اندازی با سرمایه اندک صحبت می کنیم به معنی عدم نیاز به تجربه نیست. بلکه در این مشاغل بیش از آنکه به سرمایه متکی باشید به دانش و مهارت فردی یا گروهی متکی هستید. البته برای کسب این مهارت ها نیاز به سپری کردن عمر زیاد یا حتی تخصص دانشگاهی ندارد. کافی تجربه و توان کافی برای اجرای این شغل ها را داشته باشید. با این حال، آموزش آکادمیک برخی از این مهارت ها می تواند در هموار کردن مسیر درآمدزایی به شما کمک کند.

مشاغل پردرآمد

با توجه به تغییر سبک زندگی، نیازهای مردم و علایق آنها متفاوت شده است. به همین دلیل شغلی هایی که در گذشته دور وجود خارجی نداشتند به یک ضرورت اساسی تبدیل شده اند. ما در ادامه به معرفی درآمدزاترین مشاغل در ایران و جهان خواهیم پرداخت:

توریسم درمانی

بله کاملا درست است. یکی از شغل های پردرآمد بدون سرمایه به حوزه درمان اختصاص می یابد. البته درمانی که قدرت ارزآوری داشته باشد. با توجه به پیشرفت های رخ داده در حوزه پزشکی و سلامت در ایران می توانید تمرکز خود را به جلب بیماران سایر کشورها متمرکز کنید.  زیرا هزینه درمان در یاران در مقایسه با سایر نقاط جهان کمتر است و از سوی دیگر، امکانات و خدمات درمانی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان در رتبه بالاتر قرار دارد. پس اگر دارای تخصص در حوزه پزشکی هستید یا اینکه سرمایه لازم برای تاسیس یک مرکز درمانی را در اختیار دارید می توانید به آینده و سودآوری این صنعت اطمینان داشته باشید. مطمئنا سرمایه گذاری در این حوزه سبب از بین رفت سرمایه شما نخواهد شد.

کشاورزی و دامپروری نوین

یکی از صنایعی که در تمام طول تاریخ از ضرورت بالایی برخوردار است، صنعت کشاورزی و دامپروری است. اما به یاد داشته باشید با توجه به بحران آب و بحران های اقتصادی، امروزه نمی توان با روش های سنتی به سود قابل قبول در صنعت کشاورزی و دامپروری دست یافت. اما استفاده از روش های نوین کاشت، آبیاری و حتی شیوه های گلخانه ای، یا بذرها و نهال های اصلاح شده می تواند خسارت احتمالی در بخش کشاورزی را به صفر رسانده و سوددهی را به بالاترین حد ارتقا دهد. در صنعت دامپروری نیز استفاده از گونه های اصلاح نژاد شده می تواند ضرر و زیان را به کمترین حالت برساند. به همین دلیل، سرمایه اولیه به سرعت باز خواهد گشت و سود بالایی به دست خواهد آمد.

برنامه نویسی

اگر به دنبال شغلی پردرآمد و بدون نیاز به سرمایه هستید باید به سراغ برنامه نویسی بروید. مطمئنا در تمام نقاط جهان برنامه نویسی رتبه اول را در لیست شغلی های پردرامد بدون سرمایه به خود اختصاص خواهد داد. برای راه اندازی این شغل کافی است مهارت اولیه و پایه برای برنامه نویسی را داشته باشید. با یک لپ تاپ یا یک کامپیوتر می توانید در خانه، خوابگاه یا هرجای دیگر اقدام به انجام این کار کنید. سرمایه اولیه این شغل اراده و زمان است. شما باید در طول روز وقت زیادی برای برنامه نویسی صرف کنید. اما مطمئن باشید انرژی شما هدر نمی رود.

تحقیقات انجام شده در حوزه کسب و کار نشان داده اند که برنامه نویسی دارای تجربه سه ساله یعنی جوانی در حدود سنین ۲۲ تا ۲۵ سال می تواند ماهانه درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیون تومان در ماه داشته باشد. اهمیت این موضوع، زمانی مشخص می شود که شما متوجه می شوید برای راه اندازی این شغل حتی به سرمایه ای به اندازه راه اندازی یک دکه روزنامه فروشی یا یک فلافلی ساده نیز نیاز نخواهید داشت. اگر به کامپیوتر علاقه دارید ما پیشنهاد می کنید از بین تمام شغل های پردرآمد جهان و ایران، برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تولید محتوا

مطمئنا در سال های گذشته اگر می خواستیم لیست جامع از شغل هایی که در ایران نیست بیان کنیم، تولید محتوا چه به صورت متنی و چه تصویری در بالای لیست قرار می گرفت. اما امروزه شرایط کمی متفاوت است. به دلیل شرایط حاکم بر اغلب جوامع و از آنجا که مردم اغلب وقت خود را در شبکه های مجازی می گذارند و بیش از گذشته با کامپیوتر و وب سایت ها سروکار دارند، تبلیغات در این شبکه ها و وب سایت ها به یک اولویت تبدیل شده است.

اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که افراد تمایل ندارند برای تبلیغات زمان زیادی صرف کنند. پس باید محتواها به گونه ای باشند که قدرت جذب مخاطب را داشته باشند. زیرا جلب مخاطب به معنی یافتن یک مشتری جدید است. این امر سبب شد که شغل تولید محتوا پا به عرصه بگذارد. این شغل نیز در لیست مشاغل پردرآمد بدون سرمایه قرار دارد. زیرا شما با در اختیار داشتن یک لپ تاپ ساده می توانید این کار را راه اندازی کنید. کافی است که نیاز مخاطب را بشناسید تا بتوانید بر اساس آنها محتوای مناسب را تولید کنید. درآمد حاصل از این شغل مختلف است. با توجه به مهارت و توانمندی نویسنده، میزان درآمد متغیر خواهد بود. اما به هر حال تولید محتوا در دسته مشاغل پردرآمد ایران قرار دارد.

مشاغل خاص و پردرآمد

در ادامه به بیان لیستی از مشاغل عجیب اما پردرآمد ایران خواهیم پرداخت:

– دلالی یا واسطه گری

– آرایشگری

– بازاریابی آنلاین

– توزیع مواد غذایی

– فروش یا تبلیغ محصولات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

– طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

– تاسیس آشپزخانه

سخن آخر

افزایش درآمد و ثروتمند شدن نیازمند زحمت، تلاش و فکر است. فرایند ارزشمندی که به رشد و شکوفایی استعدادهای شما در زندگی کمک می‌کند. همه‌ی ما در هر شبانه‌روز، ۲۴ ساعت در اختیار داریم پس چگونه بعضی از افراد ثروتمند می‌شوند و روز به روز افزایش درآمد چشم‌گیرتری پیدا می‌کنند؟ تفاوت‌ها در رویکرد و نوع نگاه افراد است. در ادامه روش‌هایی برای افزایش درآمد مطرح شده است.

۱. کارهایی را که دوست ندارید، ترک کنید

اگر شغل و کار شما درآمد چندانی ندارد و متناسب با آرزوها و سبک زندگی دلخواه شما نیست، آن را ترک کنید. چه چیزی شما را مجبور می‌کند کاری را انجام بدهید که برای‌تان عذاب‌آور است؟ درست است که وضعیتِ بازارِ کار چنگی به دل نمی‌زند، اما قبول کنید تلاش و آرمان در کنار هم نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دارند. اگر به کاری که دوست دارید مشغول شوید، درآمد و موفقیت بیشتری پیدا خواهید کرد.

۲. ارزش شما به پول‌تان نیست
مسائل مالی ربطی به ارزش‌های شما ندارد. هرگز نگذارید تعداد صفرهای موجودیِ حساب بانکی‌تان دلیل شخصیت و احترام شما باشد. افزایش درآمد و ثروت، معرف و نشانه‌ی ارزش‌های شخصیتی و روحی شما نیست. در زندگی خود را به ارزش‌های محکم و مهم گره بزنید. اگر جیب‌تان خالی است، می‌تواند به دلیل شرایط یا کم‌کاری خودتان باشد، اما با کمی تلاش و پشتکار می‌توانید شرایط را بهتر کنید. در هر وضعیت اقتصادی که باشید، تنها سبک زندگی شماست که به زندگی‌تان شکل می‌دهد و این مسئله به هیچ عنوان ربطی به جیب شما ندارد.

۳. فعالیت‌های درآمدزا را در اولویت قرار بدهید
وقتی که برنامه هفتگی‌تان را می‌چینید، فعالیت‌های درآمدزا و سودمند را در اولویت قرار بدهید. طبق قانون پاره‌تو، ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد اتفاقات به وجود می‌آیند. به زبان ساده‌تر ۸۰ درصد درآمد شما از ۲۰ درصد فعالیت‌هایتان به دست می‌آید. به این ۲۰ درصد فکر کنید. کدام فعالیت‌های اقتصادی برای شما بیشترین درآمد را تولید می‌کند؟ اگر در مسیر کاری خوبی قرار گرفته‌اید، نگذارید چیزی در افزایش درآمدتان اختلال ایجاد کند.

۴. ارزش وقت را بدانید
وقت طلاست و ارزشش خیلی بیشتر از پول است. شاید بشود پولِ ازدست‌رفته را دوباره به گاوصندوق بازگرداند، اما زمان از دست رفته هیچ‌گاه باز نمی‌گردد. ارزش وقت را دست‌کم نگیرید. صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید، زمان‌بندی دقیقی برای کارهایتان داشته باشید. وقتی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید چند گام از سایرین جلوتر هستید و کارهای بیشتری در طول شبانه‌روز انجام خواهید داد. کارها را از امروز به فردا نیندازید، نگویید فردا شروع می‌کنم، هنوز وقت هست و… . به خصوص در بازار رقابتی امروز فقط اگر زود بجنبید برنده خواهید بود.

۵. نه گفتن را تمرین کنید

استیو جابز می‌گوید: «رمز موفقیت شرکت اپل در توانایی نه گفتن ما به موارد غیرضروری بوده است.» هنر نه گفتن را تمرین کنید. اگر می‌بینید زیاد کردن مسئولیت‌هایتان نقشی در افزایش درآمد شما ندارد، آنها را نپذیرید. روی کاری که برای‌تان افزایش درآمد به همراه دارد، سرمایه‌گذاری کنید. به موقع نه بگویید و وقت خود را تلف نکنید.

۶. با ثروتمندان معاشرت کنید
رفتار ما شبیه افرادی می‌شود که با آنها معاشرت می‌کنیم. اگر با ثروتمندان بگردید، نظام فکری آنها را بهتر درک خواهید کرد. نوع نگرش آنها را یاد می‌گیرید و فرصت‌های بهتر و بیشتری برای افزایش درآمد و کار پیدا خواهید کرد. با ثروتمندان رفت و آمد کنید، نشست و برخاست داشته باشید و سعی کنید قلق‌های آنها را برای افزایش درآمد و تولید پول و ثروت یاد بگیرید.

۷. بهانه‌گیری و دلیل‌تراشی را کنار بگذارید
به جای بهانه آوردن برای درآمد اندک‌تان و دلیل تراشی‌هایی که زمین و زمان را برای بی‌پولی شما مقصر نشان می‌دهند، فقط عمل کنید. انرژی شما با منفی‌بافی و بهانه آوردن تحلیل می‌رود. تمرکز و نیروی خود را برای رسیدن به اهداف‌تان بگذارید، عزم‌تان را جزم کنید و با تلاش پیش بروید.

۸. نگاه‌تان را عوض کنید
قبول است که وضعیت اقتصادی خراب است و هزار و یک مشکل دیگر وجود دارد. اما سعی کنید نگاه‌تان را تغییر بدهید. فکر نکنید قربانی هستید. اگر بخواهید می‌توانید رهبری وضع و حال خود را به دست بگیرید. به گذشته‌ و اشتباهات قبلی‌تان فکر نکنید. آن‌قدر نوک پیکان تقصیرها را به سمت رئیس و این و آن نگیرید. کمی مهربان‌تر به دنیا نگاه کنید. لحظه‌ای که مسئولیت‌های زندگی‌تان را تمام و کمال به دست خود می‌گیرید، همان لحظه‌ای است که موفقیت را آغاز می‌کنید.

اختلاف میان درآمد اندک و افزایش درآمد، در عمل کردن است. مرد عمل باشید. به ثروتمند شدن فکر کنید، به افزایش درآمد بیندیشید و تلاش کنید. انرژی‌های منفی را از خود دور کنید. قطعا راهی برای پیشرفت وجود دارد. فقط باید آن را پیدا کنید. تصمیم بگیرید. برای افزایش درآمد کمی پشتکار و سختی بیشتر نیاز است. اما نتیجه‌ی آن قطعا شیرین و خواستنی خواهد بود. در هر سطح سواد و مهارتی که باشید، راهی پیش روی شما هست. به مهارت‌ها و توانایی‌هایتان فکر کنید و اگر لازم است آنها را تقویت کنید. با تلاش و در محیط فعالیت و کار قرار گرفتن، فرصت‌های بیشتری برای شما به‌وجود خواهد آمد. تنبلی و ترس را کنار بگذارید. در بیشتر موارد ترس از شروع کار مانع اصلی موفقیت است.

ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی شغل های پردرآمد ایران بپردازیم. اما توصیه ای که به شما می کنیم پیش بینی تمام شرایط است. برای مثال، به بیماری کرونا دقت کنید. این بیماری بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخت. اما سبب رونق کسب و کارهای مجازی و اینترنتی شد. حال اگر فردی تمهیدات لازم برای مقابله با هر اتفاقی را اندیشیده باشد در هیچ شرایطی از نظر مالی با مشکل مواجه نمی شود. توصیه می کنیم شرایط کاری را منعطف انتخاب کنید تا بتوانید تغییرات لازم برای مواجهه با شرایط غیر مترقبه را اعمال کنید. این امر سبب خواهد شد با افت و خیز در مسیر کسب درآمد مواجه نشوید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار