چاپ کد خبر: 55143
6 خرداد 1400

 مشاهده سه قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات پاسارگاد+تصویر

خرس قهوه ای 1

به گزارش اول فارس ، کشاورز رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و دوستداران طبیعت این شهرستان در پایش مناطق حوزه استحفاظی با مشاهده سه قلاده خرس قهوه ای، اقدام به تصوصربرداری از آن‌ها کردند.

او با بیان اینکه ارتفاعات پاسارگاد یکی از زیستگاه‌های حیات وحش به ویژه خرس قهوه‌ای است افزود: خرس‌ها به دلیل کمبود منابع آبی و غذایی در ارتفاعات به پایین دست و باغات و مزارع کوهپایه منطقه شکار ممنوع کوه خرسی سرازیر می‌شوند و با تغذیه از باغات و محصولات کشاورزی موجب خسارت به کشاورزان می‌شوند.

کشاورز اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از شکار این گونه با ارزش و کاهش تعارضات، به کشاورزان خسارت پرداخت می‌کند.

طبیعت شهرستان پاسارگاد یکی از زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای در ایران است.

خرس قهوه‌ای پستانداری از راسته گوشتخواران بزرگ جثه است که وزن آن از ۹۰ تا ۴۰۰ کیلو هم می‌رسد و با توجه به اینکه بسیاری از مناطق منقرض شده است، اما همچنان در بخش‌های گسترده‌ای در ایران پراکنده اند.

خرس قهوه‌ای در حالت عادی در شب فعالیت می‌کند. در تابستان بیش از ۱۸۰ کیلوگرم چربی ذخیره می‌کند که باعث می‌شود در طول زمستان که خیلی سست است، مقاومت لازم را داشته باشد با این این وجود آن‌ها زمستان‌خواب نیستند و به آسانی بیدار می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار