چاپ کد خبر: 34251
29 مرداد 1399

مشاهده موارد مشکوک به طاعون نشخوار کنندگان در منطقه شکار ممنوع توت سیاه استان فارس

12431187 777

به گزارش اول فارس، فربد هومن دامپزشک اداره حفاظت محیط زیست فارس درباره مشاهده موارد مشکوک به طاعون نشخوار کنندگان در منطقه شکار ممنوع توت سیاه، اظهار کرد: محیط بانان منطقه شکار ممنوع توت سیاه هنگام گشت زنی در منطقه، متوجه لاشه یک راس پازن و یک راس بزغاله بیمار، شدند که هر دو سریعا به اداره دامپزشکی بوانات انتقال یافتند.

فربد هومن ادامه داد: شواهد بالینی احتمال شیوع طاعون نشخوار کنندگان کوچک را قوت می‌بخشد و برای اطمینان نمونه برای تشخیص به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است.

دامپزشک اداره حفاظت محیط زیست فارس ، با بیان اینکه آمار تلفات بز و پازن تاکنون ۳ راس بوده است، افزود: با دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضدعفونی کردن آبشخور‌ها، گشت زنی و رصد گله‌ها بوسیله محیط بانان در دست اقدام است.

طاعون نشخوار کنندگان کوچک یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که از طریق دام اهلی و آبشخور مشترک به حیات وحش به ویژه بز و پازن سرایت می‌کند.

براساس این گزار منطقه شکار ممنوع توت سیاه بوانات یکی دیگر از مناطق شکارممنوع استان فارس است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بوانات در استان فارس قرار گرفته است./اخبار استان فارس

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار