چاپ کد خبر: 97619
19 آبان 1401

مشخصات خودروی ساینا S با گیربکس اتوماتیک محصول سایپا

ساینا S با گیربکس اتوماتیک مطابق با اکثر خودروهای پیشرفته امروزی، غربیلک فرمان ماشین به صورت D-Cut طراحی شده تا پاهای راننده فضای کافی برای حرکت داشته باشند.

saina s production with automatic transmission

حدود دو سال از عرضه خودروی ساینا S می‌گذرد و حالا تولید آزمایشی نسخه اتوماتیک این خودرو آغاز شده است. ساینا اس CVT به فرمان برقی EPS مجهز شده که نیروی لازم جهت چرخش فرمان را کاهش می‌دهد و به سبب حذف پمپ هیدرولیک، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌کند.

تولید ساینا S با گیربکس اتوماتیک علاوه بر فرمان EPS با بهبود‌های متعدد دیگری همراه است. مطابق با اکثر خودروهای پیشرفته امروزی، غربیلک فرمان ماشین به صورت D-Cut طراحی شده تا پاهای راننده فضای کافی برای حرکت داشته باشند. همچنین به‌منظور رانندگی آسان در مسیرهای طولانی، سیستم کروز کنترل یا همان نگه‌‌دارنده سرعت به ساینا اس CVT‌ اضافه می‌‌شود. از دیگر امکانات ساینای جدید می‌توان به اسپید لیمیتر یا همان محدودکننده سرعت اشاره کرد که راننده از طریق آن قادر به تعیین حداکثر سرعت برای خودرو است.

saina s production with automatic transmission 1

با اینکه ساینا اس CVT فعلاً به‌طور آزمایشی ساخته می‌شود، ولی به گفته مدیر این پروژه، خودروی جدید از امکانات متنوعی برخوردار خواهد بود که همگی آن‌ها به سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی کمک می‌کنند. سنسور نور در شیشه جلو برای بهبود ایمنی و دید، چراغ‌های خودکار (اتولایت)، نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) برای سنجش لحظه‌ای و هشداردهی در مورد میزان باد لاستیک‌ها و نیز سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی جهت جلوگیری از حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای شیب‌دار، از جمله امکاناتی هستند که در ساینا S سی وی تی به کار می‌روند.

مدل اتوماتیک ساینا اس به پیشرانه کم‌مصرف M15 مجهز بوده که به گیربکس CVT‌ با قابلیت تیپ ترونیک دستی متصل است. تولید انبوه این خودرو تا پیش از پایان سال جاری در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار