چاپ کد خبر: 86552
23 خرداد 1401

مصدومیت ۱۰۵ نفر در انفجار مهیب کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/مسیر فیروزآباد – جم بازگشایی شد

مدیر کل اورژانس استان فارس از مجروحیت ۱۰۵ نفر در حادثه آتش سوزی کارخانه فیروزآباد خبر داد.

انفجار 1

به گزارش اول فارس،خلیل عبداللهی این خبر گفت: در حال حاضر محور فیروزآباد به جم مسدود است و رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین جاده جدید فیروزآباد فراشبند تردد کنند.

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: عملیات اطفاء انجام شده اما منتظر خنثی شدن گازی هستیم که در هوا منتشر شده تا عبور و مرور به حالت اولیه در مسیر قبلی بازگردد.

او گفت: از همه رانندگان عزیز انتظار داریم که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همکاری لازم با پلیس راه را داشته باشند.

به دنبال در پی انفجار و حریق مخزن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروز آباد نیروهای تیم واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز نیز راهی محل حادثه شدند.

به گفته محمد هادی قانع به دنبال وقوع حادثه انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم که در شهرستان فیروزآباد مستقر است و نشتی شدید مخازن آمونیاک کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شده و نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند.

قانع که خود به محل حادثه اعزام شده، گفت: با توجه به اعلام نیاز مدیریت بحران استانداری فارس و درخواست از سازمان آتش‌نشانی شیراز تیم های واکنش سریع آتش نشانی شیراز با تجهیزات ویژه به محل حادثه شدند.

این مقام مسئول از مهار شدن آتش سوزی تا لحاظاتی دیگر خبر داد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: در پی گزارش انفجار در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه متشکل از دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به شهرستان فیروزآباد اعزام شدند.

محمدجواد مرادیان افزود: پس از گزارش حادثه انفجار، ستاد مدیریت عملیات بحران دانشگاه فعال شد و تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.

او ادامه داد: در همان دقایق نخست وقوع حادثه، ۱۲ دستگاه آمبولانس از شیراز و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبندو کوار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش شبکه بهداشت و درمان فیروز آباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه خبر داد و افزود: برای بررسی ماده فعال حادثه برای پیشگیری و مراقبت‌ها نی اقداماتی صورت گرفت.

دکتر مرادیان اعلام کرد: تاکنون ۱۰۵ مصدوم از حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام در حال مداوا هستند هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.


سرهنگ دهقانی:مسیر فیروزآباد – جم بازگشایی شد
فرمانده پلیس راه شمال استان فارس از تردد در جاده فیروزآباد – جم خبر داد.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی با اعلام خبر گفت: جاده فیروزآباد جم که به علت حادثه نشته آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم مسدود شده بود، بازگشایی شد و تردد در آن از سر گرفته شد.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: این مسیر در پی نشت آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مسدود شده بود.

او گفت: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

برای پیوستن به کانال واتساپ اول فارس کلیک کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار