چاپ کد خبر: 1907
29 آبان 1397

معاون استاندار فارس: نخستین جشنواره لیمو به میزبانی جهرم برپا می شود

n83105663 72669104

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: برای نخستین بار، جشنواره مردمی لیموی جهرم هشتم آذرماه ۹۷ در این شهر برپا خواهد شد.به گزارش اول فارسعلیرضا صحراییان، دوشنبه در نشست خبری افزود: در این جشنواره افزون بر محصولات شهرستان جهرم، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و غذاهای محلی این شهرستان نیز به شرکت کنندگان و گردشگران معرفی می شود.
وی بیان داشت: همچنین سخنرانی‌های علمی و تحقیقاتی در باره لیموی جهرم توسط متخصصان، معرفی انواع ارقام لیمو، برگزاری غرفه های محصولات کشاورزی شهرستان جهرم و اجرای برنامه های شاد و مفرح از دیگر برنامه هایی است که برای این جشنواره تدارک دیده شده است.
او گفت: این جشنواره ملی مردمی با محوریت فرمانداری ویژه شهرستان جهرم و با همکاری اداره های جهاد کشاورزی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، تعاون روستایی، دانشگاه‌ علوم پزشکی، مرکز تحقیقات کشاورزی، تعاونی کشاورزان و باغداران جهرم برگزار می‌شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: سطح کشت لیمو در این شهرستان پنج هزار و ۱۰۰ هکتار است و از این میزان سالانه حدود ۱۵۰هزار تن لیمو تولید و برداشت می شود.
صحراییان ادامه داد: تولید مرکبات در این شهرستان برای حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و حدود ۵۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود: برای ارتقای کیفیت بسته بندی مرکبات شهرستان جهرم به عنوان یک محصول صادراتی، باید تلاش بیشتری صورت گیرد و صنایع تبدیلی در این حوزه تقویت شود.
شهرستان جهرم در فاصله‌ ۱۹۳کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار