چاپ کد خبر: 26823
8 اردیبهشت 1399

معاون جدید بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس کرامت الله کیامرثی بعنوان معاونت جدید امور دام جهاد کشاورزی استان فارس منصوب و معارفه شد.

در مراسم معارفه در آئین تکریم و معارفه معاون بهبود تولیدات دامی  جهاد کشاورزی استان فارس که روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس با تولید ۷ درصد محصولات مختلف دامی، رتبه چهارم تولیدات دامی کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس معرفی شد

به گزارش اول فارس ، محمد مهدی قاسمی افزود: استان فارس در زمینه تولید محصولات دام و طیور چندین زنجیره تولید دارد که این توفیق به دلیل پایش خوب دولت از فضای کسب و کار در این حوزه است.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید و با توجه به شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین استراتژی های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حوزه امور دام افزایش بهره وری است که باید در معاونت بهبود تولیدات دامی به طور خاص مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول گریزی به بهره برداران رکورد دار زد و افزود: تولیدات این بهره برداران با متوسط تولید فاصله زیادی دارد، به عنوان مثال در حوزه تولیدات دامی بهره بردار رکورد دار ۵/۲ برابر متوسط تولید، در حوزه زراعت بهره بردار رکورددار چهار برابر متوسط تولید و در حوزه باغبانی ۹ برابر متوسط تولید بوده است که با به کاربردن استراتژی بهره وری باید سایر بهره برداران به این موفقیت دست یابند.

قاسمی؛ دومین استراتژی که باید در حوزه تولیدات دامی مدنظر قرار گرفته شود را جایگزینی واردات نهاده های صنعت امور دام دانست وگفت: در این زمینه با هماهنگی مدیریت زراعت نسبت به جایگزینی علوفه و بالا بردن بهره وری در این زمینه باید اقدام شود.

وی؛ فعال نمودن واحدهای راکد و نیمه راکد را از دیگر استراتژی های مدنظر در زمینه تولیدات دامی برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ ضمن تقدیر از زحمات ۶ ساله سید عبدالله جزایری در سمت معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان، اظهار کرد: در طول این مدت اقدامات خوبی از قبیل تشکیل اتاق گفتمان امور دام، ایجاد سامانه سماصط در استان فارس وتسری به تمام استان ها، طراحی و صدور کارت شیر با قابلیت پایش روزانه ۱۴۵۰ تن شیر از جمله موفقیت های این معاونت در مدت مذکور برشمرد.

محمد مهدی قاسمی تصریح کرد: دانش بنیان کردن بخش دام و طیور از جمله تجهیز نمودن دامداری ها به آبگرم کن های خورشیدی، گسترش طرح های الگویی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، ساماندهی مجتمع ها با همکاری شرکت شهرک ها، بهره گیری از ظرفیت پهنه ها در تولید محصولات دامی، ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، تنوع بخشی به دام مانند توسعه پرورش شتر و توجه بیشتر به زنجیره های تولید از جمله نقاط قابل بهبود در حوزه دام و طیور استان فارس است.

dc5450bd 461e 41a7 99be 6e749856685c371a

کرامت الله کیومرثی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و دارای ۲۶ سال سابقه کار است و در کارنامه کاری خود سمت های رئیس تعاون روستایی شهرستان آباده، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس، مشاور رئیس سازمان تعاون روستایی فارس در امور بازرگانی و مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در امور دام دارد.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار