چاپ کد خبر: 81089
26 فروردین 1401

مقایسه پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ ؛ طراحی ، پیشرانه ، امکانات ، ایمنی ، رانندگی و بازار

در این مقاله قصد داریم به مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ بپردازیم. انتخاب بین خودروهایی که در یک رده قیمتی قرار دارند، بعضا کار چندان آسانی نیست. خیلی از خریداران در این گونه موارد از شناسایی نقاط ضعف و قوت احتمالی بین دو خودرو غافل می‌شوند.

همین مسئله باعث می‌شودکه عملا در انتخاب نهایی هم دچار مشکل شوند. دو خودرویی که یکی اصالت فرانسوی دارد و مدت‌هاست که در بازار ایران به فروش می‌رسد و دیگری اصالت چینی دارد و در سال‌های اخیر به بازار خودرو ایران راه پیدا کرده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگاهی مختصر به پیشینه پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵

همان طور که می‌دانید، پژو ۲۰۶ حدود دو دهه است که در بازار خودرو ایران خرید و فروش می‌شود. در طول این سال‌های تیپ‌های مختلفی از این ماشین به بازار عرضه شده است. با توجه به اینکه قصد ما مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ است، باید توجه داشته باشید که پژوه ۲۰۶ تیپ ۵ با ام وی ام ۳۱۵ در یک رده قیمتی قرار می‌گیرد. در همین راستا مقایسه بین این دو خودرو را در دستور کار قرار می‌دهیم.

واقعیت این است که پژوه ۲۰۶ از ابتدای عرضه در ایران در دهه ۸۰ طرفداران زیادی داشته است. در طول سال‌های زیادی که از حضور این خودرو در بازار ایران سپری شده، محبوبیت آن کاهش پیدا نکرده است. این مسئله برای کمتر خودرویی در طول تاریخ خودروسازی کشور ما مسبوق به سابقه بوده است.

در مقابل خودرو ام وی ام ۳۱۵ قرار دارد که در برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ توسط چینی‌ها وارد بازار خودرو کشور شد. هر چند که نمونه اولیه این خودرو چندان جلب توجه نکرد؛ اما در سال ۱۳۹۴ با عرضه نسخه جدید آن با نام ام وی ام ۳۱۵ نیوفیس جایگاه خوبی در بازار خودرو ایران به خود اختصاص داد.

مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ از نظر طراحیComparison of Peugeot 206 and MVM 315 1

در گام اول مقایسه مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ قصد داریم که به طراحی این دو خودرو اشاره کنیم. ظاهر پژو ۲۰۶ هنوز هم برای بسیاری از مردم و به خصوص جوان‌ها هیجان‌انگیز و جذاب است. نوعی سادگی در ظاهر این خودرو به چشم می‌خورد که در عین حال زیبایی خاص خود را به همراه دارد. به طور کلی می‌توان این طور ادعا کرد که هنوز جذابیت پژو ۲۰۶ برای خریدار پابرجاست.

ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر طراحی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. به طور کلی چینی‌ها خودروهای شکیل با ظاهر زیبایی را روانه بازار ایران کرده‌اند. نکته مهم در بحث طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ است که اتاق بزرگ‌تری در مقایسه با پژو ۲۰۶ دارد. ام وی ام ۳۱۵ در ردیف خودروهای هاچ‌بک به شمار می‌رود. در مجموع می‌توان این طور ادعا کرد که هر دو خودرو دارای طراحی ظاهری هم سطح هستند و تنها برتری ام وی ام در فضای بیشتر اتاق آن خلاصه می‌شود.

مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ از نظر پیشرانه

بحث مقایسه پژوه ۲۰۶ را با ام وی ام ۳۱۵ با نگاهی به پیشرانه دو خودرو ادامه می‌دهیم. حداکثر قدرت و گشتاوری این دو خودرو کاملا مشابه یکدیگر است و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند. با نگاهی دقیق‌تر به موتور دو خودرو مشخص می‌شود که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تا حدی دست برتر را دارد. چرا که در عمل حداکثر سرعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ در وضعیت بهتری قرار دارد.

1 128

Comparison of Peugeot 206 and MVM 315 2

در ادامه بحث مقایسه پژه ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵، نوبت به مسئله امکانات و آپشن‌های این دو خودرو می‌رسد. به طور کلی وقتی قرار است خودروهای چینی را با خودروهای هم رده قیمتی‌شان مقایسه کنید، باید به یک نکته توجه داشته باشید؛ خودروهای چینی معمولا از نظر امکانات و آپشن از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر هستند. در خصوص مقایسه ببین این دو خودرو نیز همین نکته صادق است. دلیل این موضوع را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مقایسه‌ای بین امکانات پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵

2 112

Comparison of Peugeot 206 and MVM 315 3

مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ از نظر ایمنی

نوبت به مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ از نظر موضوع بسیار مهم ایمنی می‌رسد. با نگاهی به جدول زیر می‌توان متوجه شد که تفاوت چندانی از نظر تجهیزات ایمنی مورد استفاده بین دو خودرو وجود ندارد. همچنین ام وی ام ۳۱۵ در تست ایمنی مؤسسه چینی سی انکپ شرکت کرده است و در آن ۴ ستاره ایمنی را دریافت نموده است.

در مقابل پژو ۲۰۶ وجود دارد که مدت‌ها قبل در تست تصادف مؤسسه یورو انکپ موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است. در مجموع هر چند که مؤسسه یورو انکپ اعتبار به مراتب بیشتری از سی انکپ دارد؛ ولی با توجه به جدید بود آزمون ام وی ام ۳۱۵ هر دو خودرو از نظر ایمنی در یک سطح قرار دارند.

3 92

Comparison of Peugeot 206 and MVM 315 4

مقایسه تجربه رانندگی پژوه ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵

شاید چالش برانگیزترین بخش مقایسه مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ مربوط به موضوع تجربه رانندگی با این دو خودرو باشد. هر کدام این دو خودرو در این زمینه برتری‌هایی دارند. صندلی‌های ام وی ام ۳۱۵ با توجه به اتاق بزرگ‌تر در مقایسه با پژو ۲۰۶ جادارتر است و به همین دلیل افراد راحتی بیشتری پشت فرمان ام وی ام ۳۱۵ خواهند داشت.

در مقابل عملکرد جعبه دنده پژو ۲۰۶ در تعویض دنده‌ها و افزایش سرعت خودرو در مقایسه با ام وی ام تا حدودی بهتر است. ام وی ام ۳۱۵ به خصوص در مسیرهای سربالایی تا حدی ضعیف‌تر عمل می‌کند. از آن گذشته در بحث فرمان‌پذیری، عملکرد ام وی ام ۳۱۵ بهتر از پژو ۲۰۶ است و بهتر می‌توان در معابر شلوغ شهری خودرو را کنترل نمود. در مجموع از نظر پارک کردن خودرو نیز با توجه به ابعاد کوچک‌تر پژو ۲۰۶ کار راحت‌تری برای این منظور خواهید داشت.

Comparison of Peugeot 206 and MVM 315 5

نگاهی به شرایط بازار در خصوص پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵

خرید مدل صفر هر کدام از این دو خودرو دارای طرفداران خاص خود است و تقاضای پیرامون آن‌ها تقریبا در وضعیت مشابهی قرار دارد؛‌ اما در خصوص بازار دست دوم خرید و فروش، ماجرا کاملا چیز دیگری است. پژو ۲۰۶ در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵ بازار به مراتب پر متقاضی‌تری دارد. به گونه‌ای که خرید یا فروش مدل‌های دست دوم و کار کرده پژو ۲۰۶ به مراتب راحت‌تر از از ام وی ام در بازار انجام می‌شود.

در این مقاله به مقایسه پژو ۲۰۶ با ام وی ام ۳۱۵ از جنبه‌های مختلف پرداختیم. واقعیت این است که این دو خودرو از نظر ایمنی در سطح یکسانی هستند؛ اما ام وی ام ۳۱۵ فضای بیشتری را در مقایسه با پژو ۲۰۶ دارد.

اگر علاقه‌مند به رانندگی با سرعت بالا هستید هم بهتر است به سراغ پژو ۲۰۶ بروید. اگر آپشن‌های خودرو  نیز برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که ام وی ام ۳۱۵ در شرایط بهتری قرار دارد. با تمام این اوصاف انتخاب بین این دو خودرو با شماست.

شما هم حتما نظرتان برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار