چاپ کد خبر: 47010
15 اسفند 1399

ممانعت یک نوجوان کازرونی از انفجار یک خودرو +عکس

 نوجوان شجاع کازرونی 2

 به گزارش اول فارس، حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، اظهار کرد: آتش سوزی یک مخزن گاز خودرو، منجر به آتش‌سوزی قسمتی از موتورسیکلت مجاور آن شد، که آتش‌نشانان پس از دریافت خبر حادثه، با توجه به حساسیت نوع عملیات، بلافاصله به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: آتش‎نشانان پس از رسیدن به محل مشاهده کردند نوجوان کازرونی که در نزدیکی محل حادثه حضور داشته، پس از مشاهده صحنه، با هوشیاری و سرعت عمل اقدام به استفاده خاموش کننده اطفایی کرده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه اگر این نوجوان به موقع اقدام نمی‌کرد، ممکن بود آتش باعث انفجار مخزن گاز خودرو و همچنین آتش گرفتن باک موتورسیکلت شود، افزود: اقدام سریع و به موقع مهدی رستمی نوجوان کازرونی باعث شد تا قبل از رسیدن آتش‌نشانان، آتش خاموش شود.

نوجوان شجاع کازرونی 1

پشنگیان ضمن تقدیر از این عمل شایسته و ارزشمند، تصریح کرد: اقدام قابل تقدیر این نوجوان ۱۲ ساله، نمود عینی حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اضافه کرد: آموزش عمومی اطفای حریق، واکنش در حوادث و استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی که همواره مورد تاکید سازمان آتش‌نشانی و نهاد‌های ایمنی است، در بسیاری از حوادث می‌تواند قبل از رسیدن نیرو‌های امداد‌های و در زمان طلایی از بروز یک فاجعه جلوگیری کند، همانطور که ظرف همین سال‌های اخیر هم در شهر کازرون شاهد چند مورد مشابه از اقدام شهروندان و داوطلبان آتش‌نشان در حوادث مشابه بودیم که این خود نشان دهنده اهمیت مسئله آموزش همگانی ایمنی است.

او افزود: در فرصتی مناسب از این شهروند به نحو شایسته تقدیر و تشکر خواهد شد. 

واتساپ جدید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آرش شنبه , ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۱

بسیار زیبا. اگه همه ملت آموزش لازم ایمنی رو یاد بگیرند میتوانند جلوگیری از حوادث تلخ کنند.به امید اینکه هیچوقت دچار حادثه نشوید

آخرین اخبار