چاپ کد خبر: 47403
19 اسفند 1399

ممنوعیت تجمع و حضور در آرامستانهای شیراز در پنجشنبه و جمعه آخر سال

دارالرحمه شیراز

 رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: با نزدیک شدن به جمعه پایانی سال و رسم دیرینه مردم مبنی بر حضور در آرامستان‌ها، از شهروندان فهیم درخواست می‌شود از حضور در آرامستان‌ها پرهیز کنند.

به گزارش اول فارس علی پارسازاد ، با اشاره به اعمال محدودیت‌های پیشگیرانه در آرامستان بهشت احمدی و سایر آرامستان‌های شیراز بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه آخر سال و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا انتظار می‌رود مردم از حضور و تجمع در آرامستان‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ آرامستان محله‌ای و ۴ آرامستان ادیان مذهبی در این کلانشهر، افزود: حضور و برگزاری مراسم تدفین در دارالرحمه شیراز و بهشت احمدی با محدودیت برگزار و شهروندان مجاز به حضور حداکثر ۱۰ نفر برای انجام مراسم هستند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با بیان اینکه حفظ سلامتی شهروندان مهم‌ترین دغدغه ماست و مردم زیارت اهل قبور را به روز‌های پس از بحران شیوع کرونا موکول کنند، ادامه داد: از تجمعات و برگزاری مراسم با هر شکل و عنوانی در آرامستان‌ها جلوگیری می‌شود و از شهروندان خواهشمندیم از مراجعه غیرضروری به آرامستان‌ها خودداری کنند.

پارسازاد همچنین از ممنوعیت توزیع هر گونه مواد خوراکی و آشامیدنی خبر داد و گفت: تنها عبور و مرور آزاد و نسبت به تردد خودرو‌ها در این مکان جلوگیری به عمل می‌آید.

وی در پاسخ به فعالیت کودکان کار در آرامستان‌ها، تصریح کرد: متولی ساماندهی و جمع آوری کودکان کار سایر ارگان‌ها هستند و این موضوع ارتباطی با این مجموعه ندارد.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز، در خصوص شلوغی و ازدحام جمعیت در روز‌های عادی در دالرحمه شیراز، بیان کرد: علی‌رغم بسته شدن درب‌های ورودی دارالرحمه و محدودیت تردد خودرو، متاسفانه به دلیل ریزش قسمتی از دیوار‌های این مکان، مدیریت سخت و از سایر ارگان‌ها می‌خواهیم در این زمینه همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

پارسازاد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از حضور مردم در آرامستان شهر بنر‌هایی نصب و هشدار‌های لازم داده شده است، تصریح کرد: روزانه تعداد مراجعات و دفن متوفیان زیاد است و ما به خانواده‌های متوفیان برای تشییع و خاکسپاری زمانبندی را ابلاغ می‌کنیم که از ازدحام جمعیت در غسالخانه جلوگیری شود هر چند در آرامستان بهشت احمدی برای دفن اموات کرونایی نظم کامل رعایت می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار