چاپ کد خبر: 49306
10 فروردین 1400

ممنوعیت حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌های فارس در ۱۳ فروردین

ممنوعیتهایسفر

 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهرستان‌های استان دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا به سه شهرستان و نارنجی به دو شهرستان رسید.

به گزارش اول فارس ، عبدالرضا قاسم پور، با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس ، سه شهرستان دارای وضعیت قرمز استان شامل زرین دشت، ارسنجان و داراب و دو شهرستان دارای وضعیت نارنجی شامل مرودشت و ممسنی  ، شهرستان‌های سروستان و رستم دارای وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های فارس نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون استاندار فارس، ، روند ابتلا به کرونا در این استان را صعودی دانست و گفت:نتیجه ۴۰ درصد تست‌های کرونا که در این استان انجام می‌شود مثبت است که بیانگر روند افزایشی تعداد مبتلایان است.
قاسم پور افزود: آمار امروز مبتلایان نتیجه ضعف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی یک ماه گذشته به ویژه روزهای منتهی به آغاز سال جدید و حضور مردم در بازار، مراکز خرید و پاساژها بدون رعایت کامل و جدی این دستورالعمل‌ها است.
وی ادامه داد: آثار سفرهای نوروزی و شمار مبتلایان ناشی از آن نیز طی یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود که با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در کشور و استان و همچنین انجام سفرهای نوروزی و دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی‌ها بدون رعایت دقیق و جدی دستورالعمل‌ها، نگران افزایش آمار مبتلایان هستیم.
او اظهار داشت: در نوروز امسال آمار ترددها و بازدیدها از مکان های گردشگری نسبت به نوروز ۹۹ افزایش داشته است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با تشدید بازرسی و نظارت، محدودیت‌های مختلف در بخش‌هایی همچون تردد خودرویی، فعالیت صنوف و سایر موارد در هر شهر برابر رنگ بندی آنجا انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.
 حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در ۱۳ فروردین ممنوع است
قاسم پور اظهار داشت: همچنین حضور در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضاهای سبز در استان در ۱۳ فروردین ممنوع است و خودروهای متخلف برابر ضوابط و قوانین اعمال قانون خواهند شد.
وی اضافه کرد: ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در همه شهرها با هر رنگ بندی اعمال و با خودروهای متخلف برابر ضوابط و قوانین برخورد می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار