چاپ کد خبر: 59679
13 تیر 1400

ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی و محدودیت فعالیت مشاغل در مرودشت

مرودشت خبر تازه

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نسبت به پیک پنجم کرونا هشدار جدی داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، نیروی انتظامی از ورود خودروهای غیربومی به داخل این شهر جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش اول فارس، علیرضا بیات پور یکشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان مرودشت افزود: به شهروندان نیز توصیه می‌شود که سعی کنند در این مدت در خانه بمانند و از خروج های غیرضروری از منزل خودداری کنند.
وی تصریح کرد: همگان باید توجه داشته باشند که خطر وضعیت جدید پیش رو ناشی از همه‌گیری کرونا بسیار از آنچه که در مراحل قبل بود، وحشتناک‌تر و شرایط وخیم‌تر است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه شهرستان های جنوبی استان و برخی شهرستان های همجوار مرودشت وارد وضعیت قرمز کرونایی شده‌اند، گفت: چنانچه شرایط روزهای آینده جدی گرفته نشود و چاره اندیشی‌های لازم برای آن نباشد روزهای بسیار سخت و سیاهی پیش رو خواهد بود.
وی افزود: شرایط کرونایی شهرستان مرودشت فوق العاده و بحرانی است چرا که هجوم رو به گسترش نوع جدید ویروس کرونا بدلیل داشتن سرعت انتقال بسیار بالاتر و علائم پنهان و دیگر تفاوتهای وسیعی که از لحاظ کمی و کیفی دارد  شرایط بحرانی جدی را ایجاد کرده است.
بیات پور ادامه داد: ناگزیر هستیم ۱۰ روز آینده بطور جدی برای مهار شرایط خطرناک ناشی از ورود این ویروس جدید که موسوم به نوع آفریقایی و هندی است تمام تلاش و امکانات و روش های پیشگیری موجود را بکار بگیریم.
وی اضافه کرد: به منظور کنترل و مهار تلفات و عوارض موج پنجم و کاهش تجمع و تردد، از امروز یکشنبه تنها اصناف ضروری شامل نانوایی‌ها، سوپرمارکت ها، گوشت و مرغ فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، تعمیرگاه ها، داروخانه ها و عطاری‌ها از هشت صبح تا ۲۱:۳۰ اجازه فعالیت دارند و بقیه اصناف تنها از ساعت ۱۳ تا ۲۱:۳۰ می‌توانند فعالیت کنند.
بیات پور گفت: باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها و تالارهای برگزاری مراسم طی ۱۰ روز آینده اجازه فعالیت ندارند.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت بیان کرد: با توجه به در پیش بودن شرایط خطرناکی که در صورت عدم مهار آن خانمان‌سوز خواهد بود اعلام می‌شود که طی مدت ۱۰ روز آینده برگزاری هرگونه مراسم جمعی اعم از عروسی، عزاداری، میهمانی‌های جمعی، مسابقات ورزشی ،همایش و غیره ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه همه باید این شرایط فوق العاده پرخطر را درک و به هرنحو ممکن از سلامت خود و خانواده و شهروندان دفاع کنند از وضعیت ممنوعیت تردد را کماکان از ساعت ۲۲ هر شب تا چهار صبح روز بعد اعلام و از اعمال قانون و برخورد قانونی با متخلفین خبر داد.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی استان فارس، ۱۱ شهرستان از جمله لارستان، لامرد، گراش، زرین دشت، اوز ، جهرم، قیر و کارزین، کازرون، داراب، خفر و کوه چنار در وضعیت قرمز هستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار