چاپ کد خبر: 5685
27 اسفند 1397
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

ممکن است سال ۹۷ پایان قرارداد سی پی در شیراز باشد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طرح سامانه یکپارچه پارک خودرو (سی پِی cpay) که با هدف ساماندهی و کاهش ترافیک و رفاه شهروندان در این شهر اجرایی شده با روند کنونی امکان پذیر نیست و این طرح به سبب ایرادهایی که در آن وجود دارد نیازمند بازنگری جدی است.

n83247988 72910709

به گزارش اول فارس ،  مجتبی زوربخش، در نشست خبری  دوشنبه افزود: طرح کارت پارک حاشیه خیابان (سی پی) که در دوره‌های پیشین مدیریت شهری شیراز منعقد شده به بازنگری اساسی نیاز دارد و اگر شرکت ذی ربط بازنگری کلی در شکل کنونی این طرح ایجاد نکند ممکن است سال ۹۷ پایان قرارداد سی پی در شیراز باشد.

** راه اندازی اتوبوس و تاکسی های گردشگری در شیراز
وی، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خدمات شهرداری شیراز در حوزه حمل و نقل و ترافیک در ایام نوروز ۹۸ اظهار داشت: ۶ دستگاه اتوبوس گردشگری مجهز به راهنمای گردشگری در ایام تعطیلات نوروز برای شیراز در نظر گرفته شده تا به صورت رایگان به شهروندان و مسافران نوروزی خدمات ارایه کنند.
وی گفت: شهروندان و مسافران می توانند با استفاده از این اتوبوس های گردشگری از اماکن شاخص شیراز نظیر حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مجموعه زندیه، باغ ارم، دروازه قرآن، آرامگاه های حافظ و سعدی بازدید کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: مدت زمان هر تور چهار ساعت است و اتوبوس‌های گردشگری که برای انجام این کار در نظر گرفته شده از ساعت ۳۰: ۹ و ۱۰ صبح و ۳۰: ۱۵ و ۱۶ از بوستان نمازی، باغ جنت و کمپ زیبا شهر اقدام به انتقال مسافران به اماکن یاد شده می کنند.
زوربخش بیان کرد: همچنین با هدف خدمات رسانی به گردشگران نوروزی، تاکسی های ویژه گردشگری در شیراز راه اندازی شده و این وسایل نقلیه در ایام نوروز در مقابل اماکن مذهبی و گردشگری نام برده، مستقر خواهند شد.
به گفته وی، به مناسبت فرا رسیدن سال نو نیز ۷۵۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در این شهر رنگ آمیزی و شست و شو شده است.

** ۲۱ هزار و ۳۰۰ پارکینگ در نوروز فعال است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان داشت: ۹ پارکینگ موقت با ظرفیت ۹۲۹ خودرو در ایام نوروز در شیراز راه اندازی می شود و در مجموع ۲۱ هزار و ۳۰۰ پارکینگ خودرو در تعطیلات نوروز برای گردشگران و شهروندان شیرازی فعال است.
زوربخش اضافه کرد: مراکز معاینه فنی خودرو در شیراز که از پانزدهم اسفند ۹۷ از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ خدمات رسانی می کند تا پایان تعطیلات نوروز نیز به استثنای روزهای یکم و سیزدهم فروردین ۹۸ آماده ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی است.
وی افزود: دوربین تردد شمار در پنج ورودی کلانشهر شیراز نصب شده و از این طریق، مدیریت لحظه ای ترافیک و هماهنگی با پلیس راهور، اورژانس و سایر نهادهای ذی ربط انجام خواهد شد.
زوربخش گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند انتقادها و شکایت های خود را از نحوه خدمات رسانی در ایام نوروز از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۹۱۰ اطلاع دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: شمار متوفیان ناشی از تصادف های درون شهری شیراز در ۱۰ماه سال جاری، ۱۲۳ نفر اعلام شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۱۶۰ نفر بود، کاهش یافته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار