چاپ کد خبر: 27267
17 اردیبهشت 1399

منتخب مردم سپیدان و بیضا : امنیت سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای بازار بورس است

منتخب مردم سپیدان و بیضا در مجلس یازدهم با بیان اینکه امنیت در سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس است، گفت: سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات بر اطلاعات مالی و دیگر برنامه‌های شرکت‌های بورسی نظارت کنند.

به گزارش اول فارس ، محسن علیزاده، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نامیدند، اظهار کرد: لازمه تحقق این شعار دستیابی به یک اقتصاد سالم و پویاست.

وی افزود: اقتصادی که تولید در آن رونق‌ پذیرد و همه مؤلفه‌های اقتصادی در راستای حمایت از کسب و کارها و تولید و خودکفایی در بخش‌های مختلف اقتصاد باشد. بازار سرمایه می‌تواند در آن کلید حل مشکلات اقتصادی باشد.

منتخب مردم سپیدان و بیضا در مجلس یازدهم با بیان اینکه حذف فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازارهای موازی با بازار سرمایه و کارهای دلال‌مآبانه در بخش ارز ،مسکن و خودرو می‌توان نقدینگی را در امتداد حمایت از تولید به سوی بازار سرمایه سوق دهد، تصریح کرد: رشد و توسعه اقتصادی، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است و البته تشویق آحاد مردم برای جاری کردن پس‌اندازها به سوی تولید و استفاده کارا از آن‌ها، سهم عمده‌ای در رشد بلندمدت اقتصادی دارد که می‌تواند موجب افزایش ظرفیت تولید و اشتغال شود.

علیزاده با تأکید براینکه ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد زیرساخت اساسی تأمین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: رونق بازار بورس، بازتابی از اقتصاد در حال پیشرفت است که در بلندمدت ارتباط مثبت و دوطرفه‌ای میان رشد اقتصادی و شاخص‌های توسعه بازار بورس به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونی مهم‌ترین تفاوت‌های بازار بورس با بازارهای سنتی است، بیان کرد: همچنین بورس به‌عنوان اهرم مهم در کنترل نرخ تورم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نقدینگی‌های سرگردان مقصد بهتری جز بورس نخواهند داشت

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های کلان بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره طبعاً خروج حجم زیادی از نقدینگی در سیستم بانکی را خواهیم داشت که این نقدینگی سرگردان مقصدی بهتر از بورس نخواهد داشت.

منتخب مردم سپیدان و بیضا در مجلس یازدهم گفت: این حجم از نقدینگی در بازار سرمایه باید بتواند چرخ‌های اقتصاد کشور را بهتر از همیشه بچرخاند و در روند سودسازی شرکت‌ها تأثیر مثبت بگذارد تا بتوانیم شاهد تحولات بنیادین در صنعت باشیم، نه اینکه فقط با افزایش حجم تقاضا افزایش قیمت سهام شرکت‌های مختلف را نظاره‌گر شویم. به زبان ساده باید قیمت هر برگ سهم شرکت‌های مختلف با فاکتورهای بنیادین و تأثیرگذار مورد تأیید  قرار گیرد.

علیزاده با تصریح اینکه امنیت در سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس است، گفت: شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار موظف هستند همه اطلاعات مهم خود مانند اطلاعات مالی، برنامه‌ها و… را در سامانه‌های رسمی اعلام کنند.

وی افزود: بایستی نظارت دقیق بر صحت اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت‌های بورسی با همکاری سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات صورت پذیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت با عرضه سهام خود در بازار بورس گام مهمی در راستای خصوصی‌سازی برداشته و اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری در این بخش را جلب کرده است. حال بایستی برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرد که بازار بتواند زنده و پویا باقی بماند و هم مردم از سرمایه‌گذاری‌های خود منتفع شوند و تولید هم رونق پذیرد.

دولت عمق بازار بورس را افزایش دهد

منتخب مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بایستی عمق بازار را افزایش دهد تا مردم بتواننند آرام آرام سرمایه‌های جدید را وارد کنند، اظهارکرد: در چند ماه اخیر بحث سرمایه‌گذاری در بورس به بحث داغ همه نشست‌های بزرگ و کوچک تبدیل شده است و مردم در حال جمع‌آوری سرمایه‌های خرد خود برای وارد کردن به بازار بورس هستند.

علیزاده تأکید کرد: سازمان بورس اوراق بهادار و متولیان امر بایستی قبل از صدور کد معاملاتی برای افراد به اشاعه و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در بین مردم بپردازند و امنیت  سرمایه‌گذاری را برای افراد تازه وارد به جامعه بورسی فراهم آورند.

وی اضافه کرد: بایستی از فعالان قدیمی بازار سرمایه و اساتید این بخش به گونه‌ای درخواست همکاری رسمی توسط سازمان بورس انجام پذیرد و با برنامه‌ریزی شاهد بالابردن سطح دانش فعالان بازار باشیم.

این کارشناس اقتصادی مجلس یازدهم یکی از مشکلاتی که فعالان بازار با آن روبه‌رو هستند و از آن شکایت دارند را اختلال در سامانه معاملاتی و تأخیرهای پیش آمده در برنامه‌های نرم‌افزاری کارگزاری‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بازار و افزایش قابل توجه شمار کدهای معاملاتی و حجم بالای نقدینگی وارد شده به بازار انتظار می‌رود متولیان امر و در رأس آن وزارت اقتصاد و سازمان بورس  توجه بیشتری به حل این مشکل کنند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جنتی چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

لطفا واقع بین باشیم.دراین شرایط اقتصادی وقیمت نفت و مشتقات و افت شدید بورسهای مهم دنیا چطور بورس ایران اینگونه شده؟!

آخرین اخبار