چاپ کد خبر: 27848
25 اردیبهشت 1399

منتخب مردم سپیدان و بیضا:نظام قیمت‌‎گذاری متمرکز محصولات کشاورزی به افزایش بی‎‌عدالتی می‎‌انجامد

منتخب مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار تولیدات کشاورزی در مناطق مختلف کشور کاملاً متفاوت است و استفاده از نظام قیمت‎گذاری متمرکز و یکسان به افزایش بی‎عدالتی می‎انجامد.

علیزاده نماینده مردم سپیدان

به گزارش اول فارس ،محسن علیزاده ، با اشاره به لزوم تمرکززدایی در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی اظهار کرد: مداخلات دولت در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی محل اشکال است و عقلانه‌تر به نظر می‌رسد اگر قیمت‌گذاری در بازار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمرکز نظام قیمت‌گذاری، اثربخشی آن در حوزه مدیریت نهاده‌ها و محصولات کشاورزی را هم کاهش داده است، افزود: اشکال اینجاست که در نظام قیمت‎گذاری متمرکز، الگوی واحدی برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی در کل کشور وجود دارد که به قیمتی واحد منجر می‎شود و موجب می‌شود جهت‎ دهی تولیدکنندگان کشاورزی به تولید محصولات مبتنی بر ترجیحات مصرف ‎کنندگان داخلی و خارجی نباشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بهتر است تمرکززدایی در نظام قیمت‎گذاری کشاورزی و حتی محصولات راهبردی به‎عنوان گام اول در ارتقای اثربخشی قیمت در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد و این وظیفه به سازمان‎های جهاد کشاورزی استان ‎ها واگذار شود تا بتوانند با توجه به ویژگی ‎ها و ساختار تولید کشاورزی مناطق، قیمت ‎گذاری منطقه ‎ای داشته باشند.

منتخب مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار تولیدات کشاورزی در مناطق مختلف کشور کاملاً متفاوت است و استفاده از نظام قیمت‎ گذاری متمرکز و یکسان به افزایش بی‎عدالتی می‎انجامد.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه قیمت ‎گذاری می‎تواند دقیق ‎تر و منصفانه ‎تر باشد و در جهت‎دهی تولید، تقویت انگیزه‎های تولید و الگوی کشت منطقه ‎ای عمل کند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار