چاپ کد خبر: 66088
11 شهریور 1400

منع تردد شبانه در کنترل بیماری کرونا در فارس اثر ندارد

بیماران کرونایی 1

به گزارش اول فارس، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هم‌اکنون درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در فارس ۲۵ درصد است اما در برخی شهرستان ها مثل جهرم و لار این آمار ۴۰ درصد است، اظهار کرد: آمار تجمعی از ابتدای شیوع تاکنون ۳۰ درصد است، و نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است.

او ادامه داد: درصد بهبودی هم نسبت به گذشته ۲ درصد بهتر شده است یعنی قبلاً ۹۴ درصد بوده و اکنون ۹۶ درصد شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا کنون ۶ هزار و ۱۷۶ نفر است، تصریح کرد: افراد مشکوک به کرونا نزدیک به ۲ هزار نفر است.

میزان واکسیناسیون کرونا در فارس

او اضافه کرد: از زمان اجرای واکسیناسیون تا امروز، میزان یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ واکسن، دُز اول و دوم بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ عدد دُز اول و ۵۸۶ هزار و ۵۶۴ هزار عدد دُز دوم است.

قاسم‌پور با بیان اینکه قبلا تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها روزانه بیش از ۶۰۰ نفر بود، ادامه داد: اکنون تعداد بستری کاهش داشته و به روزانه ۵۱۰ تا ۵۲۰ نفر رسیده است.

او افزود: کل بیماران موجود در بیمارستان‌های سراسر استان ۴ هزار و ۴۱۱ نفر است که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم هستند و هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بستری موقت هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص ضریب اشغال تخت ها، تصریح کرد: بستری عادی ۹۳ درصد و بستری ویژه ۸۰ درصد است.

او با بیان اینکه زمان گذر از پیک پنجم مشخص نیست، گفت: اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش پیدا کند ممکن است از این موج خارج شویم، اما اگر رعایت اصول بهداشتی ضعیف باشد و در تزریق واکسن هم سرعت نداشته باشیم قطعا پیک ششم به موج پنجم متصل می‌شود.

او درخصوص برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین، گفت: تصمیم بر آن شده است که در ستاد ملی کرونا که جمع بندی نهایی شد و کشور عراق هم نظرش را به طور صریح مشخص کرد آن زمان اطلاع رسانی شود.

قاسم پور اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهتر شده، اما به هیچ وجه کافی نیست و سطح شهر و خیابان‌ها شلوغ است و دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی وجود دارد.

او گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌های نظارت و بازرسی، درصد استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تهویه به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده و بهتر شده، اما کافی نیست چرا که خطر کرونای لامبدا وجود دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصریح کرد: تلاش می‌شود پیش بینی‌ها و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود، زیرا بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر است و امکانات و نیرو‌های انسانی خود را باید بررسی کنیم و دستگاه‌ها و سازمان‌ها آمادگی کافی برای مقابله با آن را داشته باشند.

کاهش تاثیر منع تردد شبانه در بیماری کرونا

قاسم پور درخصوص منع تردد شبانه و تاثیر آن در کاهش بیماری کرونا، تصریح کرد: قطعا اثرگذار بوده، اما به علت طولانی شدن اجرای طرح، اثرگذاری آن کاهش یافته است.

او افزود: به نظر می‌رسد که ستاد ملی کرونا باید تدابیر و تمهیدات دیگری را جایگزین طرح منع تردد شبانه کند و تصمیمات اثرگذار بهتری را داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار