چاپ کد خبر: 94714
24 شهریور 1401

مهم‌ترین حوادث ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ استان فارس | مقاومت بیهوده یک متهم

از دستگیری متهم با ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از باغداران تا کشف دستگاه‌های ماینر قاچاق در شیراز ، مهم‌ترین حوادث ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

گشت انتظامی پلیس فارس
دستگیری متهم با ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از باغداران

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و دستگیری متهم متواری که ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان قیروکارزین کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور یک متهم متواری در شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این متهم با استفاده از شیوه‌های متقلبانه و تطمیع باغداران، محصولات باغ آن‌ها را خریداری، ولی در ازای آن پولی پرداخت نکرده و سپس متواری شده است.

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه این متهم متواری شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران انتظامی شهرستان قیروکارزین دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری از ۱۱ مال باخته به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز
فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷ قدمگاه قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ بنابراین شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه فامور هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در خیابان پارک بود، مشکوک شدند.

او افزود: در بررسی انجام شده توسط کارشناس پلیس و استعلام از سامانه هوشمند پلیس مشخص شد موتورسیکلت سرقتی بوده و سابقه سرقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: موتورسیکلت مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال و اقدامات تخصصی جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ زراعتیان، به نقش شهروندان در پیشگیری و کاهش سرقت اشاره و اضافه کرد: راکبان موتورسیکلت وسیله نقلیه خود را با قفل و رنجیر مناسب و در پارکینگ‌های مخصوص پارک کنند و از رها کردن آن در کنار خیابان و به صورت روشن حتی چند ثانیه خودداری کنند.

کشف خودرو سرقتی در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی در روستای ملوسجان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار کرد: در جهت پاکسازی نقاط آلوده، ماموران پاسگاه انتظامی کوشک هزار در هنگام گشت زنی در حوالی روستای ملوسجان به یک دستگاه خودرو پراید که بدون راننده در حاشیه جاده پارک شده بود، مشکوک شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این خودرو سرقتی بوده که بلافاصله خودرو جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس را در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مقاومت بیهوده متهم در هم شکست

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری متهم تحت تعقیبی خبر داد که در زمان اجرای حکم، با بستن درِ منزل بر روی خانواده و تهدید سلاح سرد، قصد مقاومت در برابر پلیس را داشت.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: افسران پلیس امنیت عمومی در اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری متهم تحت تعقیب، منزل او را شناسایی و جهت دستگیری اعزام شدند.

او افزود: متهم بلافاصله پس از حضور ماموران انتظامی، در ورودی ساختمان را قفل و در حالی که اعضای خانواده از جمله ۳ خردسال در منزل حضور داشتند، ضمن تهدید با یک قبضه سلاح سرد از تسلیم خود به مأموران انتظامی امتناع کرد.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به حضور دادستان شهرستان در محل، از تدبیر قضائی و انتظامی برای دستگیری او گفت و ادامه داد: پس از چند دقیقه مذاکره و صحبت با فرد تحت تعقیب، در نهایت او که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، تسلیم قانون شد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در بازرسی از منزل این متهم تعدادی سلاح سرد کشف شد، گفت: در سابقه این متهم، ضرب و جرح با چاقو، تهدید و قدرت نمائی با سلاح و اخلال در نظم عمومی وجود داشت که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در داراب

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهردر سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار کرد: در پاسخ به در خواست‌های مردمی، اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در هفته گذشته اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی، ۶۷ معتاد متجاهر را جمع آوری و جهت بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز بازپروری تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری  ۴۲ سارق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۲۰ روز گذشته و دستگیری ۴۲ سارق و کشف ۶۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح‌های انتظامی در سطح شهرستان جهرم، با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آسیب زا و ارتقای احساس امنیت، یگان‌های انتظامی شهرستان با بهره گیری از مشارکت و همدلی شهروندان و اشرافیت اطلاعاتی، با استفاده از تمام توان و امکانات موجود به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او افزود: در اجرای این طرح، ۴۲ سارق دستگیر و ۶۵ فقره انواع سرقت‌های خرد و ۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

سرهنگ رزمجویی بیان کرد: کشف ۱۱۹ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر، ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، ۱۳ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، پلمب ۹ واحد صنفی متخلف و توقیف ۶۴ دستگاه موتورسیکلت و توقیف ۱۵۳ خودرو متخلف، از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مجتبی‌اقاجانی پنجشنبه , ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

سلام‌خسته‌نباشید‌منم‌۱۵ستل‌سابقه‌پلیس‌دارماگاهی‌مواد‌مخدر‌وراهور

آخرین اخبار