چاپ کد خبر: 34906
16 شهریور 1399

موافقت وزارت کشور با الحاق روستای انجیره به شهر شیراز

سفر به شیراز، از جاهای دیدنی تا سوغات - ایمنا

معاون اول رییس جمهوری، مصوبه هیات دولت مبنی بر الحاق روستای انجیره به شهر شیراز را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

به گزارش اول فارس، بر اساس این مصوبه، روستای انجیره دهستان دراک بخش مرکزی شهرستان شیراز استان فارس به شهر شیراز ملحق می‌شود.
این الحاق با توجه به درخواست‌های مردمی، پیشنهاد استانداری فارس و بررسی‌های کارشناسی تغییر و اصلاح تقسیماتی مورد موافقت هیات دولت قرار گرفته است.
مسافت کم تا شهر شیراز، دسترسی مطلوب‌تر اهالی و قرابت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مردم شیراز از دستاوردهای الحاق روستای انجیره به این کلانشهر است.
روستای انجیره جزو دهستان دراک بخش مرکزی بوده که این روستا در یک کیلومتری و در شمال غرب و محدوده خدماتی شهر شیراز قرار دارد.
بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، انجیره دارای یک هزار و ۲۵۶ نفر جمعیت است و اهالی آن بر اساس اسناد و مدارک تاریخی از اقوام ایرانی، مسلمان و دارای مذهب شیعه هستند و گویش شیرازی دارند.
در حال حاضر معیشت غالب اهالی این روستا از طریق خدماتی، کشاورزی و دامپروری تامین می‌شود که از کل جمعیت شاغل در انجیره ۹۰ درصد در حرفه خدمات و ۱۰ درصد در کشاورزی، صنعت و دامپروری مشغول فعالیت هستند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نصرا......ز دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۲۹

دوست دارم بیشتر در مورد شیراز و استان فارس و روستاهای فارس اطلا غات کسب کنم اون هم شهر علم وادب و فرهنگ مشاهیر معروف از جمله سعدی حافظ و……………..

آخرین اخبار