چاپ کد خبر: 30317
29 خرداد 1399

موفقیت جراحان شیرازی در برداشتن تومور مغزی نخاعی

موسوی جراح و متخصص جراحی مغز و اعصاب  گفت: این عمل ازجراحی‌های ناحیه مشترک قاعده جمجمه و اولین مهره گردن است.

تومور نخاعی
به گزارش اول فارس، دکتر سیدرضا موسوی متخصص جراحی مغز و اعصاب و فلوشیپ جراحی ستون فقرات افزود: پیچیدگی انجام این جراحی به این دلیل است که شریان اصلی خون رسان به مغز از آنجا می‌گذرد.
وی تصریح کرد: به دلیل احاطه شدن این شریان با تومور، عدم تعادل در ناحیه تحت عمل ایجاد شده بود که برای بازگرداندن این تعادل چه در حین عمل و چه بعد از عمل ضروری بود بعد از آزاد کردن رگ خون رسان به مغز و برداشتن تومور، با تعبیه یک ابزار مخصوص بین جمجمه و مهره دوم گردن، تعادل را به ناحیه باز گرداند.
دکتر فرخی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و مسئول بخش جراحی ستون فقرات بیمارستان چمران با بیان اینکه روش به کار رفته در این جراحی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در کشور انجام شده است، افزود: در این روش استخوان جمجمه به مهره دوم و سوم گردن فیکس شده تا عدم تعادل ایجاد شده توسط ضایعه تخریبی از بین برود.
وی، انجام هرگونه عمل جراحی مغزی- نخاعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را با توجه به توانمندی‌های جراحان و متخصصان موجود امکان پذیر خواند و افزود: استفاده از روش‌های نوین در این نوع جراحی‌ها از توانمندی‌های پزشکان جراح و متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات است که در درمان و جراحی این نوع بیماران به کار گرفته می‌شود.
در این جراحی دختری ۳۳ ساله اولین موردی بود که توسط دکتر سیدرضا موسوی متخصص جراحی مغز و اعصاب و فلوشیپ جراحی ستون فقرات در بیمارستان چمران شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از عمل سلامتی دوباره خود را در حرکت گردن و تعادل حرکتی به دست آورد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۵۰

پدرم ۶۵سالشه لغزندگی شدید مهره دارن و نیاز به پلاتین .خواهش میکنم در مورد دکتر سید رضا موسوی در این زمینه راهنمایی کنید

محمد پنجشنبه , ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

سلام افتخار ما دکتر سید رضا موسوی
زاده روستای پهلوانی

آخرین اخبار