چاپ کد خبر: 58116
31 خرداد 1400

مکان های بسیار خطرناک برای شارژ موبایل

شارژ کردن گوشی

به گزارش اول فارس، کارشناسان امنیت سایبری اتفاق نظر دارند که ایستگاه‌های شارژ تلفن عمومی بدترین گزینه ممکن از نظر امنیتی برای شارژ تلفن را دارند.

به خصوص اگر امنیت و حریم خصوصی داده‌های خود را جدی بگیرید، نباید تلفن خود را به درگاه USB موجود متصل کنید. در این گزارش با خطرناکترین مکان‌های شارژ تلفن خارج از خانه آشنا شوید.

فرودگاه‌ها

فرودگاه‌ها مملو از بانک یا نیروگاه برای شارژ تلفن هستند. خطری که در این ایستگاه‌های عمومی وجود دارد، امکان هک شدن تلفن هنگام اتصال به این مراکز عمومی است.

درگاه‌های شارژ فرودگاه هدف استالکر‌ها و هکر‌ها برای نصب بدافزار بر روی تلفن و جاسوسی فعالیت‌های شما از طریق این ترمینال‌ها است.

برای اطمینان از اینکه قربانی این حملات نشوید؛ بهتر است که دوشاخه و کابل شارژ خود را به همراه داشته باشید.

ایستگاه‌های قطار

این خطر همچنین در ایستگاه‌های قطار و مراکز عمومی است که بسیاری از ایستگاه‌ها برای شارژ سریع دستگاه‌های هوشمند فراهم می‌کنند.

علاوه بر تهدید داده، خطرات هک و بدافزار، خطر دیگر این است که با جریان متناوب، باتری آسیب می‌بیند.

شارژ تلفن در هتل‌ها

علاوه بر این که ممکن است هزینه‌های اضافی برای شما داشته باشد، می‌تواند در دستگاه شما دستکاری کند، به اشخاص مخرب اجازه می‌دهد داده‌های تلفن را بدزدند یا بدون اطلاع شما بدافزار نصب کنند.

تاکسی

این روز‌ها می‌توانید پورت‌های USB عمومی را برای شارژ تاکسی پیدا کنید. اما به جای اینکه ریسک کنید، می‌توانید از یک آداپتور با پریز برق و یک شارژر قابل حمل استفاده کنید.

مکان‌های گردشگری

هنگامی که باتری در تعطیلات خانوادگی تمام می‌شود، اتصال آن به یکی از کیوسک‌های عمومی در جاذبه‌های گردشگری وسوسه انگیز به نظر می‌رسد.

این تنها منجر به هک شدن دستگاه شما نمی‌شود، کسی می‌تواند از راه دور دوربین تلفن یا میکروفون شما را روشن کرده و از شما جاسوسی کند.

شارژ تلفن در مراکز خرید

هاب شارژ USB می‌تواند به مخاطبین، ایمیل، پیام‌های متنی، پست‌های صوتی، عکس‌ها و فیلم‌های تلفن شما دسترسی داشته باشد.

همچنین ممکن است رمز‌های عبور، داده‌های بانکی و سایر داده‌های شما را کپی کند.

یا می‌تواند از جاسوس افزار‌ها یا نرم افزار‌های مخرب در تلفن شما که به تلفن شما آسیب می‌رساند، کپی کند.

شارژ تلفن در کتابخانه

به نظر می‌رسد این کتابخانه گزینه‌ای ایمن برای شارژ دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن یا لپ تاپ است، اما در لیست ممنوع نیز هست!

وقتی تلفن به یک پورت USB عمومی در کتابخانه متصل می‌شود، اطلاعات شما در معرض خطر کپی برداری قرار می‌گیرد یا بدافزاری که دستگاه را بارگیری می‌کند، بارگیری می‌شود.

کافه‌ها و رستوران‌ها

کارشناسان امنیت سایبری هشدار می‌دهند که مجرمان، دستگاه‌های خواندن و بارگیری مخفی را، بین پورت‌های USB و منابع تغذیه در کافی شاپ‌ها، فرودگاه‌ها، سالن‌ها و سایر مکان‌های عمومی نصب می‌کنند؛ بنابراین هنگامی که دستگاه خود را هنگام نوشیدن نوشیدنی خود در کافی شاپ شارژ می‌کنید، ممکن است در برابر سرقت هویت آسیب پذیر باشید.

حتی بدتر اینکه تلفن شما می‌تواند به بدافزار بارگیری شده در آن آلوده شود. سپس، مجرم میزان استفاده از تلفن شما را کنترل کرده و منتظر جمع آوری اطلاعات مالی یا اطلاعات حساس شما باشد یا فقط از برنامه داده شما برای انجام معاملات جعلی استفاده کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار