چاپ کد خبر: 66406
13 شهریور 1400

میزان افزایش حقوق و عیدی سال آینده کارکنان دولت مشخص شد

افزایش حقوق کارمندان در سال 1400

به گزارش اول فارس، امروز (شنبه سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۰) سازمان برنامه و بودجه کشور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسه‌های انتفاعی وابسته به دولت را ابلاغ کرد که بر اساس این بخشنامه، میزان ضریب افزایش حقوق حقوق و عیدی کارکنان دولت به طور علی الحساب اعلام شده است.

بر این اساس، تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، باید افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور علی الحساب، ۱۰ درصد لحاظ کنند. رقم قطعی این ضریب، در آینده به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

افزایش حقوق  و دستمزد مشمولان قانون کار نیز به طور علی الحساب، ۱۰ درصد لحاظ می‌شود که رقم قطعی آن در آینده به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) هم در بودجه پیشنهادی معادل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به طور علی الحساب پیش بینی می‌شود که رقم قطعی آن نیز در آینده به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

گفتنی است؛ شرکت‌های دولتی مجاز هستند در طول سال مالی، برای کارکنان خود، حداکثر به میزان یک ماه، حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی را از محل صرفه جویی پیش بینی کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار