چاپ کد خبر: 39598
16 آذر 1399

آمار بارندگی ۴۸ ساعت گذشته در استان فارس:کازرون پربارش ترین ،لار کمترین بارش

آمار باران

اول فارس|هواشناسی : رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس،  با اشاره به بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف این استان به ایرنا گفت: طی این مدت در شهرستان کازرون با ۸۹ و هشت دهم میلیمتر بیشترین و در لار با ۶ دهم میلیمتر کمترین میزان بارش‌ها را شاهد بودیم.

فرید اسماعیل‌زاده افزود: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان ۶۹ و پنج دهم میلیمتر و در ایستگاه فرودگاه این شهر ۶۴ و ۲ دهم میلیمتر بارش گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین این سامانه در آباده ۳۶ میلیمتر، اردکان ۶۸ و سه دهم میلیمتر، ارسنجان ۶۷ و ۹ دهم میلیمتر، استهبان ۳۳ و چهار دهم میلیمتر، اقلید ۴۹ و چهار دهم میلیمتر، ایزدخواست ۲۵ و پنج دهم میلیمتر، بوانات ۶۲ و ۲ دهم میلیمتر، تخت جمشید ۴۱ و یک دهم میلیمتر، جهرم ۴۳ و ۶ دهم میلیمتر، خفر ۵۸ میلیمتر، خنج ۳۴ میلیمتر، داراب ۳۲ و چهار دهم میلیمتر، درودزن ۵۲ و پنج دهم میلیمتر، زرقان ۵۰ و ۶ دهم میلیمتر، زرین دشت ۱۹ و چهار دهم میلیمتر و سروستان ۳۲ و پنج دهم میلیمتر بارش به دنبال داشته است.
او تصریح کرد: طی مدت مذکور در صفاشهر ۶۴ و ۲ دهم میلیمتر، فراشبند ۶۱ میلیمتر، فسا ۲۳ و ۲ دهم میلیمتر، فورگ داراب یک و ۹ دهم میلیمتر، فیروزآباد ۸۸ و پنج دهم میلیمتر، قیر و کارزین ۵۱ و ۲ دهم میلیمتر، لامرد ۲۵ و ۶ دهم میلمیتر، نورآباد ممسنی ۶۱ و هفت دهم میلیمتر، نی‌ریز ۳۸ و ۶ دهم میلیمتر، پاسارگاد ۲۴ و یک دهم میلیمتر و خرامه ۳۷ و یک دهم میلیمتر بارش ثبت شده است.
رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس افزود: همچنین این سامانه در صفاشهر به میزان پنج سانتیمتر و در اقلید سه سانتیمتر بارش برف را به همراه داشت.
اسماعیل‌زاده گفت: مجموع بارندگی این سامانه در استان به طور میانگین ۴۵ و ۴۲ صدم میلیمتر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۹۸ و ۹ دهم میلیمتر رسید.
وی افزود: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری مربوط به اردکان سپیدان با ۳۵۰ و هفت دهم میلیمتر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به لار با ۲ و هفت دهم میلیمتر است.
او ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۴۴ و ۳۵ صدم میلیمتر بارش ثبت شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار