چاپ کد خبر: 74862
24 بهمن 1400

میزان بارش سامانه اخیر و پیش‌بینی وضعیت جوی استان فارس ۱۴۰۰/۱۱/۲۴

ورود سامانه بارشی جدید از دیروز به فارس موجب بارش باران و برف در بیشتر مناطق این استان شده است.

به گزارش اول فارس، بر اساس آخرین اطلاعیه هواشناسی استان فارس پیش‌بینی وضعیت جوی استان فارس به شرح ذیل است:

در روز یڪشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ آسمان نیمه ابری تا ابری بتدریج ڪاهش ابر، در نیمه شرقی و جنوب بارش پراڪنده باران، در بعد از ظهر وزش باد و در شب ڪاهش دما

و در روزدوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵:جوی آرام و پایدار و آسمان صاف و آفتابی پیش بینی و اعلام شده است.هواشناسی استان فارس اعلام کرده است: با بررسی آخرین نقشه‌ها، تا پایان هفته بارندگی نداریم.
ڪــمــیــنــه دمــای امــروز اســتــان:ایزدخواست با ۱ درجه زیر صفر ، بـــیـشـیــنــه دمـای دیــروز اســتان فارس لامرد با ۲۶ درجه بالای صفر، ڪــمــیــنــه دمــای امــروز شــیــراز:
۴ درجه بالای صفر،بـــیـشـیــنــه دمــای دیــروز شــیــراز:۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده است

سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه یکشنبه ۲۴ بهمن، بررسی ۳۳ ایستگاه هواشناسی استان نشان می‌دهد که  سپیدان  با ۱۸  میلی متر بیشترین میزان بارندگی اخیر در استان داشته است.

سعید رنجبر  یکشنبه  بیان داشت: پس از سپیدان، جهرم با ۱۷ میلی متر، نورآباد ممسنی و  اقلید با ۱۳ و نی ریز و ایزد خواست هم با ۱۲ میلی متر در رتبه های بعدی جای داشتند.

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز  شیراز حدود سه میلی متر باران باریده است.

رنجبر افزود: در بارندگی اخیر ۲۹ ایستگاه بارش داشته است و چهار ایستگاه خرامه، گراش، لامرد و مهُر نیز بارشی گزارش نشده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس ادامه داد:‌هوای استان برای دوشنبه ۲۵ بهمن، جوی آرام و پایدار، آسمان صاف و آفتابی پیش بینی شده است و بر اساس نقشه های دریافتی تا آخر هفته بارندگی نخواهیم داشت.

به گفته رنجبر، همچنین ایزد خواست با یک درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس طی ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داد و  لامرد هم  با ۲۶  درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بوده است.

وی یادآور شد: همچنین دمای هوای شیراز طی بامداد امروز یکشنبه  به چهار درجه بالای صفر رسید و حداکثر دما هم ۱۶  درجه بالای صفر بوده است.

بارندگی استان فارس آمار 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

خداوند به همه راه راست را عنایت کند

آخرین اخبار