چاپ کد خبر: 43803
8 بهمن 1399

میزان عیدی امسال کارکنان دولت چقدر است؟

عیدی کارکنان دولت 1

برآوردهای اولیه دولت برای عیدی امسال کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده ولی ممکن است در جریان بررسی در هیات دولت این رقم دستخوش تغییراتی شود.

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس ، بر اساس ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵۰۰۰ است. این امتیاز در ضریب سالانه حقوق در نهایت تعیین کننده میزان عیدی کارکنان است.

این در حالی است که طبق پیش بینی دولت در بودجه امسال، عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

 پایان بهمن ماه معمولا زمانی است که دولت همراه پرداخت حقوق این ماه، عیدی کارکنان را نیز پرداخت می کند، بنابراین رقم نهایی عیدی در هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین مالی و پرداخت می شود.

اینکه عیدی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشتر باشد موضوع بعیدی نیست ، در سال گذشته نیز رقم عیدی در بودجه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان پیش بینی شده بود ولی در نهایت هیات دولت رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را مصوب کرد و پرداخت شد که البته دلیل این رشد ۱۲۰ هزار تومانی این بود که با توجه به افزایشی که در حقوق رخ داده بود میزان عیدی هم رشد کرد.

همچنین میزان عیدی برای سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  پیش‌بینی شده است.

مروری بر پرداخت عیدی در سال های اخیر نشان می دهد که در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ ، ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ ، ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳ ، ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴ ، ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵ ، ۷۷۰ هزار تومان، ۱۳۹۶، ۸۵۰ هزار تومان و ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نعیم شنبه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

توروخدادست‌ازاین‌بی‌عدالتی‌هابردارید. مگه‌شماتوایران‌زندگی‌نمیکنید.باباهمه‌چی شده‌صدبرابراخه‌یک‌ودویست‌یا‌یک‌ونیم چه‌دردی‌دوا‌میکنه‌والله‌اینم‌ندیدبهتره

شهروند شنبه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۳۱

این دولتمردان اگه ازخدا می‌ترسند بودجه مردم بیچاره را شبانه به حساب اطرافیان خودشون واریز نمیکردن،،،، ماهم خدا را داریم که قدرتش بیشتر از همه هست

ناشناس شنبه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۴۹

خجالت چیز خوبیه.وقتی همه اقلام چندبرابر شده بایستی حقوق و عیدی هم چند برابر بشه تا بشه قدرت خرید حفظ کرد لطفااگر دولت یا مجلس توان اداره بودجه رو ندارید استعفادهید

محمد جمعه , ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

واقعلا بی عدالتی زیداد میکنه برای کارگر یک جور هست برای کارکنان دولت یک جور!حالا ببینی اقایان مسوُل برای خد چقدر حساب میکنند شما را به هر ائینی که قبول دارید مردم را با این تورم دریابید تا شرمنده زن وبچه نشوند

فتح اله پیری جمعه , ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

سلام و عرض خسته نباشید. چه فرقی بین کارمند و کارگر وجود دارد که عیدی کارگری دوبرابر حقوق آنها پرداخت میشود ولی حقوق کارمندان یک برابر حقوق هم پرداخت نمی شود !!!!مگه کارمند زحمت نمیکشد و خدمات نمی دهد به جامعه هدف…..؟؟؟

لیلا جمعه , ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

به نظر شما یک میلیون و دویست الان ارزش داره این مقدار هم ندین سنگین ترین.

امیر چهارشنبه , ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

چرا هر سال میزارید دقیقه۹۰چراهرکس حرفی میزنه که صلاحیت نداره هم در باره عیدی هم در باره اضافه حقوق

آخرین اخبار