چاپ کد خبر: 55370
8 خرداد 1400

این مرد فقط با گرفتن بیعانه در استان فارس میلیونر شد + جزئیات

لوازم آرایشی 1

به گزارش اول فارس،  سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت دو نفر از همشهریان مبنی بر مشاهده ” آگهی فروش لوازم بهداشتی و آرایشی و پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال ” موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم بهداشتی و آرایشی زیر قیمت بازار برخورد کرده بودند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از قربانیان درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن آنان نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با درج آگهی‌های دیگر از قبیل استخدام بازاریاب، فروش لوازم پزشکی و عناوین مشابه دیگر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نموده که با اقدامات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با درج آگهی‌‌های دروغین در سایت‌های واسطه گر مبلغ ۳ میلیارد ریال از ۱۴ نفر دیگر کلاهبرداری کرده بود گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار