چاپ کد خبر: 8406
14 خرداد 1398
از 20 خرداد

میلیونها ملخ به استان فارس حمله می کنند

به گزارش اول فارس ، محمدمهدی قاسمی در نشست اضطراری و فوق العاده “کمیته پایش و مبارزه با ملخ” استان افزود: موج جدید ملخ از ۲۰ خردادماه جاری وارد کشور می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود باغ‌ها و مزارع سرسبز، بخش عمده‌ای از این جمعیت به استان فارس هجوم می‌آورند.
وی در ارتباط با جدی بودن حمله ملخ هشدار داد و گفت: خطر بیخ گوش ماست از این رو نباید غافلگیر شویم و باید با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات و تجهیزات خسارت ملخ را به حداقل برسانیم.
به گفته قاسمی از همه امکانات مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته اعم از امور عشایر، تعاون روستایی، منابع طبیعی و دامپزشکی در سم‌پاشی استفاده و در مکان‌های مورد نیاز سم مجانی توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۴ شهرستان در این استان درگیر مبارزه جدی با ملخ هستند، تاکید کرد: باغداران و کشاورزان در عملیات سم‌پاشی محصولات خود و عرصه‌های طبیعی مشارکت کنند چرا که بدون کمک مردم مبارزه با این آفت امکان‌پذیر نیست.
وی جمعیت ملخ در عرصه‌های منابع طبیعی را به دلیل دور از دید بودن یکی از مشکلات اساسی دانست و افزود: از این پس با توجه به ورود ملخ به مزارع و باغ‌ها، عرصه‌های طبیعی باید توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و با حساسیت بیشتری رصد شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات از پهنه‌های کشاورزی تا سطح شهرستان به تفکیک بررسی و جهت مبارزه برنامه‌ریزی شده است، گفت: تشکیل ستاد مبارزه با ملخ به ریاست فرماندار و نایب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد که برای هر شهرستان یکی از مدیران ارشد ستادی سازمان، به عنوان معین معرفی شده است.
قاسمی مهمترین عامل موفقیت در شرایط بحرانی را اطلاع‌رسانی از بحران و چگونگی امدادرسانی دانست و از همکاری خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب در انعکاس اخبار مقابله با ملخ تقدیر کرد و تصریح نمود اطلاعات موثق فقط از سوی اداره روابط عمومی این سازمان صادر و نشر پیدا خواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار