چاپ کد خبر: 38046
25 آبان 1399

میوه های مناسب برای بیماران دیابتی

نارنگی یک میوه پاییزی خوشمزه است که خواص زیادی دارد و یکی از مهم ترین خواص آن کمک به درمان دیابت است .

چگونگی درمان دیابت با نارنگی
صدا و سیما :  امکان درمان دیابت نوع ۲ وجود دارد و شما می توانید غذاهایی را وارد رژیم غذایی دیابتی خود کنید که با دارا بودن موادی خاص به درمان دیابت کمک می کند.
بررسی های اخیر نشان داده اند که نارنگی و پرتقال حاوی ماده ای هستند به نام نوبیلتین Nobiletin که می تواند به درمان دیابت کمک کند . نوبیلتین از تجمع چربی در کبد و در نتیجه تولید بیش از اندازه انسولین به خاطر افزایش میزان قند خون ، پیشگیری می کند. به علاوه نوبیلتین از تجمع پلاک در شریان ها پیشگیری می کند، این پلاک ها منجر به بروز بیماری قلبی و سکته مغزی می شوند.
چگونگی درمان دیابت با نارنگی
نوبیلتین در بافت میوه و همچنین در پوست آن وجود دارد ، بنابراین نوشیدن آبمیوه برای دیابتی ها کافی نیست و برای دریافت تمام مزیت های میوه لازم است آن را به طور کامل بخورند . افزودن پوست رنده شده نارنگی و پرتقال هم یک طعم دهنده مغذی برای سالاد است . به علاوه می توانید پوست نارنگی و پرتقال را در آب گرم قرار دهید و سپس آب را بنوشید که یک نوشیدنی فوق العاده مقوی و سالم محسوب می شود.

 نارنگی غنی از ویتامین ب ۶ است :

فقر این ویتامین موجب افسردگی و تهوع می شود. دقت کنید که زیاد مصرف نکنید. حد بالای ویتامین B برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال ۱۰۰میلی گرم تنظیم شده است، اما بزرگسالان به این مقدار نیاز ندارند، مگر اینکه توسط پزشک گفته شده باشد.

چگونگی درمان دیابت با نارنگی

نارنگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

ویتامین C که در نارنگی موجود است نیز سیستم ایمنی بدن شما را قوی می کند . با استفاده از نارنگی ، احتمال ابتلا به بیماری های مختلفی مثل سرماخوردگی ، آنفولانزا ، تب و سایر علائم کاهش می یابد. بنابراین اگر می خواهید تمام مدت سالم بمانید، مصرف نارنگی بهترین راه برای رسیدن به آن است.

نارنگی می تواند به حفظ فشار خون سالم کمک کند:

نارنگی غنی از پتاسیم و حاوی مقدار کمی سدیم هستند. این به رگ های خونی کمک می کند که آرام شوند و فشار خون مناسب را حفظ کنند.

نارنگی می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

فیبر، ویتامین C، ویتامین B6، و پتاسیم برای بهبود سلامت قلب شناخته شده اند.

نارنگی می تواند به شما در مبارزه با عفونت ها کمک کند .

میوه های مناسب برای دیابتی ها

چگونگی درمان دیابت با نارنگی

کیوی : بنا به تحقیقات، مصرف کیوی و کاهش قند خون ،همبستگی مثبت دارند. کیوی شامل ویتامین C، A ، فلانوئید، پتاسیم و مقادیر زیادی بتاکاروتن است که بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد در امان می‌دارد و سلامت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این کیوی سرشار از فیبر است و کربوهیدرات بسیار کمی دارد که به کنترل قند خون و پایین آورن کلسترول کمک می‌کند. شاخص گلیسمی کیوی بین ۴۷ تا ۵۸ است. بهتر است هر روز بجای میان وعده‌های چرب یا شیرین ، یک عدد کیوی برای کنترل قندخون میل شود.
چگونگی درمان دیابت با نارنگیگلابی : به ایمنی و بهبود گوارش کمک می‌کند. بعلاوه گلابی کم کالری و کم‌کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی آن ۳۸ می‌باشد. گلابی بطور خاص برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مفید است زیرا حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند به عنوان دسر یک گلابی متوسط یا کوچک میل کنند.
چگونگی درمان دیابت با نارنگی
توت فرنگی : حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها و فیبر است که به کنترل قندخون کمک می‌کنند. در واقع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی از طریق کاهش کلسترول بد (LDL) و حفظ یا اصلاح کلسترول خوب (HDL) و کاهش فشار خون به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. علاوه بر این توت فرنگی کم‌کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی حدود ۴۰ دارد. با مصرف توت فرنگی سطح قندخون به مدت طولانی‌تری ثابت می‌ماند و انرژی حفظ می‌شود.
چگونگی درمان دیابت با نارنگی
پرتقال : یکی از بهترین‌ میوه‌هایی است که می‌تواند در رژیم روزانه‌ی افراد دیابتی قرارگیرد. پرتقال بطور طبیعی قند کمی دارد و پر از فیبر و ویتامین C و مواد معدنی مانند تیامین است که به کنترل قند خون کمک می‌کنند. علاوه بر این پرتقال جزء میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین است و سبب می‌شود که گلوکز به کندی وارد جریان خون شود. همچنین به کنترل و کاهش وزن که یکی از عوامل خطرساز برای افراد دیابتی است کمک می‌کند. شاخص گلیسمی پرتقال بین ۳۱ تا ۵۱ است. بطور روزانه یک پرتقال کوچک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. البته نوشیدن آب پرتقال چنین اثری را ایجاد نمی‌کند زیرا فیبر بسیار کمتری دارد.
چگونگی درمان دیابت با نارنگی
آووکادو : به دلیل دارابودن فیبر زیاد و چربی‌های اشباع نشده، به ثبات سطح قندخون کمک می‌کند. بنا بر نظر آکادمی تغذیه و دیابت، چربی‌های اشباع نشده سبب بهبود سلامت قلب می‌شوند. افراد دیابتی با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته مواجه هستند. بعلاوه ، آووکادو شامل میزان مناسبی پتاسیم است که در پیشگیری از مشکلات عصبی ناشی از دیابت کمک می‌کند.
چگونگی درمان دیابت با نارنگی
گریپ فروت : مصرف روزانه‌ی گریپ فروت یکی از توصیه‌های انجمن دیابت آمریکا برای افراد مبتلا به دیابت است. این میوه سرشار از فیبرِ محلول و ویتامین C است و شاخص گلیسمی بسیار پایین حدود ۲۵ دارد.
علاوه بر این شامل فلانوئید است که موجب افزایش حساسیت بدن به انسولین می‌شود و به حفظ وزن بدن کمک می‌کند که عامل بسیار مهمی برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است.
مصرف نیمی از یک گریپ‌فروت بزرگ (تقریبا سه چهارم فنجان) بطور روزانه به کنترل قندخون کمک می‌کند. گریپ فروت باید بطور کامل خورده شود و آب گیری آن موجب از بین رفتن خواص آن می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار