چاپ کد خبر: 84316
31 اردیبهشت 1401

چند نکته مهم برای زنانی که از شوهرشان ناراضی هستند

علت هر ازدواج ناخوشایند به احتمال زیاد یک احساس، ریشه در عدم تحقق است. احساس این که عشق، محبت، اعتماد، احترام، یا سایر اجزای حیاتی برای یک ارتباط رضایت بخش، وجود ندارد. طبیعتا یک زن بیشتر با احساسات خود ارتباط دارد. او اغلب اولین کسی است که این را حس می کند و بیشتر تحت تاثیر حس ناراحتی قرار می‌گیرد.
مسلما برای جبران این حس، یک زن متاهل ناراضی: شریک زندگی خود را کنترل می کند، بیش از حد نگران است یا درگیر رفتارهای خود خرابکارانه می شود. اما باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی چیست تا آن ها بتوانند در رابطه زناشویی خود رفتار مناسب تری داشته باشند؟
1620817876 630 همه نشانه های یک خانم ناراضی از همسر
زنان موجوداتی پیچیده و احساساتی هستند، گاهی آنان نارضایتی و بی علاقگی خود به ادامه زندگی مشترک و همسر را صریحا عنوان نمی کنند بلکه با تغییر رفتار و سکوت خود به همسرشان نشان می دهند که راغب به ادامه زندگی نیستند.خانم ها وقتی عاشق نیستند متفاوت عمل می کنند و با رفتار متفاوتشان نشان می دهند که هشدار جدی در کمین زندگی مشترک شماست. آیا احساس می کنید رفتار همسرتان تغییر کرده است؟ اگر اینگونه فکر می کنید، نشانه های بی توجهی زن به همسر و نارضایتی از زندگی مشترک را در این بخش از خانواده پلاس جالبز بخوانید.

۶ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

همبستگی می تواند نقش بسزایی در ایجاد ازدواج های ناخوشایند و ناقص داشته باشد. با این حال، برای رسیدن به نقطه ای که رابطه شما را به مخاطره می‌اندازد، لازم نیست به هم وابسته باشید. سراسر دنیا حتی همسرانی که از امنیت و اعتماد به نفس برخوردارند نیز به اقدامات ناامیدانه و نادرست روی می‌آورند. و فکر می‌کنند که این امر مشکلات زناشویی آن ها را برطرف می‌کند.

نشانه های بی علاقگی به همسر بعد از ازدواج

زندگی مشترک با مشارکت هر دو طرف بر پایه های عشق بنا می شود. اگر زن و مرد یا یکی از آنها به هم بی علاقه بوده ، به تدریج در بین آنها فاصله ایجاد شده و پایه های زندگی مشترک سست می شود پس باید به اولین نشانه های بی علاقگی زن به شوهر توجه کرد و نشانه های بی توجهی زن به مرد را جدی گرفت.

بی خبری:

وقتی خانم ها در مرحله قطع ارتباط قرار می گیرند تمایل دارند مثل یک مرد غافل عمل کنند آن ها روش بی خبری را قبول می کنند تا عدم رضاییت خود را نشان دهند.

بی تفاوتی:

هیچ کس نسبت به زندگی خود بی تفاوت نیست، زنی که نسبت به زندگی خود بی تفاوت باشد، هرگز دست به کاری نخواهد زد و این بزرگترین خطر برای زندگی مشترک است.

خود محور:

وقتی شما در تمامی مسائل با همسرتان مشورت و صحبت دارید اما به یکباره همسرتان از این مسئله جدا می شود و دیگر هیچ تعامل فکری و گفتگویی با شما ندارد یعنی از چیزی دلخور است که آن را مطرح نمی کند.

عدم سازش:

همکاری زن و شوهر برای ادامه زندگی لازم و ضروری است. زن و مرد در فراز و نشیب های زندگی مشترک باید کنار هم باشند. برخی از خانم ها در زندگی به خواسته های همسرشان توجه نمی کنند و از خواسته های خود کوتاه نمی آیند. عدم سازش یکی از بزرگ ترین علائم بی توجهی زن به مرد بوده و شوهر باید ریشه های آن را در رفتارهای خود جستجو کند.

خود متکی بودن:

وقتی متوجه تغیر رفتاری و گفتار خانم ها شدید چیزی که به ذهنتان می رسد نظریه مثل خود متکی بودن است که در میان همه برجسته تر است. حالت و رفتار خانم ها بیشتر خبر از درون آنها می دهد و شما به راحتی می توانید متوجه کاهش علاقه او شوید.

زمانی که همسرتان دیگر برای خرید و یا تهیه هیچ نیازی از شما کمک نخواست باید متوجه شوید که او علاقه و صمیمیتش نسبت به شما کم شده است.

ایجاد فاصله:

زنان در صورتی که از همسر خود ناراحت باشند و او را دوست نداشته باشند، میان خود و همسرشان فاصله ایجاد می کنند. فاصله فیزیکی بین زن و شوهر خطرناک بوده و باید هر چه زودتر این خلاء بی توجهی زن به مرد برطرف شود. اگر این فاصله کم نشود به تدریج فاصله بین زن و شوهر زیاد شده و منجر به طلاق عاطفی می شود.

عدم احترام به شوهر:

در ازدواج موفق زن و شوهر به یکدیگر احترام می گذارند. عدم احترام زن به شوهر ناشی از بی علاقگی او است. اگر زن به شوهر خود بی احترامی می کند، نشان می دهد که به او علاقه ای ندارد.

عدم تمایل به رابطه جنسی:

عدم تمایل به رابطه جنسی یکی از نشانه های بی علاقگی زن به شوهر است. البته خانم ها در صورت مشکل داشتن با همسر خود تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهند پس بهتر است آقایان ابتدا مشکلات رابطه خود را شناسایی کرده و بعد از رفع مشکلات، به سراغ رابطه جنسی بروند. رابطه جسمی و جنسی باعث تقویت علاقه زن به شوهر می شود.

لجاجت:

خانم ها همیشه خواسته های خود را به طور غیر مستقیم بیان می کنند. زمانی که همسر شما با لجاجت پیامی را به شما منتقل نمود، باید نگران شوید زیرا او با تغییر رفتارش به شما بی توجهی می کند.

رفتارهای دیگر خانم ها به نشانه نارضایتی:

  • غذانپختن
  • غذا نخوردن
  • جداگانه غذاخوردن
  • جداگانه خوابیدن
  • نرفتن به منزل بستگان
  • دعوت نکردن دیگران
  • نرفتن به مهمانی
  • نرفتن به تفریح
  • کتک زدن بچه ها
  • پرهیز از ملاقات
  • پرهیز از گفتگو
  • سلام نکردن
  • بگومگو
  • پرتاب وسایل
  • شکستن وسایل
  • تهدید به خودکشی
  • تهدید به ترک منزل
 چنین اقداماتی اغلب شامل این است که یک همسر ناراضی چنین رفتارهایی از خود نشان دهد.
  • تحریک جنسی برای اغوای مجدد شریک زندگی خود،
  • فشار بیشتر به همسرشان
  • خواستارتر از حد معمول بودن رابطه
  • و حتی التماس
  • گفتگوهای بی پایان در مورد احساسات و غیره…

متاسفانه، چنین اقداماتی به ندرت جواب می‌دهد. در واقع، تنها نتیجه چنین رفتاری تاثیر منفی آن بر ازدواج است. که منجر به شکایت زنان و همسران ناراضی از شریک زندگی شان می‌شود.

1620817875 53 همه نشانه های یک خانم ناراضی از همسر

چالش های یک ازدواج؛ ۶ باید و نباید برای یک زن متاهل ناراضی

اغلب ما تصمیم می گیریم در چنین رابطه استرس زا و ناامید کننده بمانیم. این درست نیست، آن چه بهتر عمل می کند این است که لحظه ای وقت بگذارید. و درباره نقشی که به عنوان یک همسر در یک ازدواج ناخوشایند بازی می کنید، فکر کنید. و تشخیص دهید که برای حل آن چه باید انجام دهید. اگر چه در ابتدا یک پارادوکس به نظر می رسد، اما هر موقعیت منفی زندگی مزایایی برای ما دارد.

آگاه شدن از آن مزیت ناخودآگاهی که به آن پایبند هستیم و درک بهایی که برای یک زن متاهل ناراضی می پردازیم. می تواند منبع بزرگی از انگیزه برای تغییر طرز فکر ما باشد.

در این جا ۳ باید و ۳ نباید همراه با مزایای بالقوه آن ها آورده شده است. اگر بر طرز فکر و رفتار شما اعمال شود، می تواند تاثیر معناداری در بهبود کیفیت ازدواج شما داشته باشد. این نکات بینش عمیق‌تری در مورد نیاز زنان در ازدواج و به طور کلی راه هایی برای بهبود زندگی مشترک شما ارائه می دهد.

باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

باید انجام دهید: بر نیاز به برون سپاری ارزش شخصی خود غلبه کنید

ممکن بزرگسالان زندگی شما ظرفیت یا فرصتی نداشته باشند که محیطی گرم، دوست‌داشتنی و پذیرنده با توجه و حمایت فراوان برای شما فراهم کنند. و احتمال این که شما نیز همسری انتخاب کنید که نسبت به دوست داشتن شما بی توجه باشد، بسیار بالا است.

چنین انتخابی شما را در موقعیت یک زن متاهل ناراضی قرار می دهد. ممکن است دائما سعی کنید شوهرتان را راضی کنید و تحت تاثیر قرار دهید تا اعتبار پیدا کنید. و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. در حالی که شما باید قدرت خود را بازیابید و بدون نیاز به تایید یا توجه دیگران، مستقیما برای خود ارزش قائل شوید.

زنان ناراضی

نباید انجام دهید: ارزش خود را به دست شوهرت نسپار

وقتی با کسی زندگی می‌کنید که به شما بی توجه است. هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، در واقع شرایط دوران کودکی خود را دوباره تجربه می کنید. و این باعث می شود احساس آشنایی و “عادی” بودن در مقابل رفتار همسرتان داشته باشید. به این ترتیب، می توانید در نهایت احساس کنید که نیازی نیست مسئول دوست داشتن و ارزش گذاری به خود باشید. در واقع شما فکر می‌کنید شما سزاوار چنین رفتاری هستید.

شما به عنوان یک زن متاهل ناراضی همچنان به رنج و عذاب این رابطه و رفتار ادامه می دهید. و قیمتی که احتمالا برای طرز فکر می پردازید نیز بسیار بالاست. نتیجه آن می تواند شامل خشم، انزوا، عزت نفس پایین، ناتوانی، اضطراب و شرایط شدیدتری مانند افسردگی یا مشکلات روانی مشابه باشد.

باید انجام دهید: انتظارات را کنار بگذارید؛ ۶ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

کنار گذاشتن انتظاراتی که از ازدواج داشتید. می تواند شما را از تنش و ناامیدی که ممکن در وهله اول علت مشکلات شما باشد، رها کند.

به عنوان یک انسان، ما در مورد هر چیزی انتظاراتی داریم. در واقع ما تمایل داریم که در مورد هر چیز ممکن در زندگی انتظاراتی داشته باشیم. اما انتظاراتی که منجر به ناامیدی‌ها می‌شود. همان انتظاراتی است که ما به نزدیک‌ترین افراد زندگی خود، مانند همسرمان داریم. در حالی که باید همه آن انتظارات را رها کنیم.

نباید انجام دهید: روی نتیجه تمرکز کنید؛ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

وقتی دیگران را کنترل می‌کنیم یا در کارشان دخالت می‌کنیم، در واقع سعی می کنیم آن ها را وادار کنیم به میل ما رفتار کنند. یعنی همان طور که ما می خواهیم فکر کنند و عمل کنند. ممکن است حس کاذب کنترل، اطمینان و قدرت در وجود شما ایجاد شود و به خیال خود چه کار خوبی انجام می‌دهید، اما قیمت آن بسیار زیاد است.

با کنترل و دخالت، ما عمیقا به رابطه آسیب می زنیم. شریک زندگی خود را محدود می کنیم، فاصله ایجاد می کنیم و در نهایت طردشان می کنیم. در چنین حالتی ما به ‌عنوان گیرنده ظاهر می‌شویم، خودخواه و خودمحور عمل می‌کنیم. و به آن چه می‌خواهیم به دست آوریم فکر می‌کنیم، نه آن چه می‌توانیم برای یک رابطه پایدار انجام بدهیم.

باید انجام دهید: شکرگزاری را در خود پرورش دهید

شما یک زن متاهل ناراضی هستید و به احتمال زیاد شوهرتان را به خاطر خیلی چیزها سرزنش می کنید. مثلا این که شما را در چنین شرایط غم انگیز قرار داده است. اگر این طور است، ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد که از شما بخواهیم همسرتان را مخاطب قرار دهید و از او تشکر کنید.

سپاسگزار بودن و سپاسگزاری از شریک زندگی، خود منجر به رضایت بیشتر در رابطه زناشویی می شود. بنابراین، این همان کاری است که باید انجام دهید تا تغییر قابل توجهی در “جو” کلی ازدواج خود ایجاد کنید.

نباید انجام دهید: شریک زندگی خود را بدیهی فرض کنید

همه ما درگیر حس خودشیفتگی هستیم. در نتیجه، ما تمایل داریم که فقط کاستی ها و اشتباهات شریک زندگی خود را ببینیم. نتیجه چنین نگاهی به افراد مهم زندگی مان این است که احساس می کنیم بی گناهیم. و گناه از آن ها است، بله حق با ماست و آن ها در اشتباه اند.

 ممکن است احساس کنیم از خودمان در برابر آسیب دیدن در رابطه محافظت می کنیم. اما بهایی که برای این طرز فکر و عمل می پردازیم تنهایی، بدبختی، گناه و ناراحتی است. شوهر مطمئنا احساس ناراحتی می کند، در حالی که زن نیز همیشه در ازدواج و زندگی مشترک خود ناراضی است.

اگر به جای یک اتفاق ناگوار در زندگی، ازدواج پرچالش خود را فرصتی برای خودسازی بدانیم، به عنوان یک زن فرصت رشد خواهیم داشت. ما می‌توانیم برای داشتن یک زندگی کامل‌تر و رضایت‌بخش‌تر در زندگی زناشویی خود قدرت پیدا کنیم. و در عین حال رابطه بین خود و شریک زندگی مان را بهتر کنیم.

شما نظرتان را در مورد این مطلب برای ما بنویسید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار