چاپ کد خبر: 23111
18 اسفند 1398

نامه سرگشاده جمعی از وکلای گیلان به رییس قوه قضائیه

نامه سرگشاده جمعی از وکلای گیلان به رییس قوه قضائیه

 جمعی از وکلای مرکز قوه‌ی قضاییه گیلان با انتشار نامه سرگشاده ای به  رییس قوه‌ی قضاییه خواستار تعطیلی فعالیتهای دادگستری تا پایان اسفند ماه برای پیشگیری از شیوع کرونا شده اند.

اول فارس: در این نامه  آمده است:همانگونه که مستحضر هستید وضعیت استان گیلان به واسطه‌ی شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد کثیری از آحاد جامعه به این بیماری، در وضعیت قرمز است. این روزها بسیاری از وکلا، کارشناسان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی با نگرانی در محل وظیفه حاضر می‌شوند. 

علی‌رغم صدور بخشنامه اما در پاره‌ای از اوقات برخوردهای سلیقه‌ای در این باره صورت می‌گیرد، از طرفی نیز هر روز خبر فوت و یا بیماری وکلا، کارشناسان، قضات یا کارمندان دادگستری را می‌شنویم و این مسئله به‌شدت موجب ترس و استرس بسیار در خانواده‌های این عزیزان شده است. ما نیز معتقدیم این ویروس منحوس را شکست خواهیم داد اما قطعاً راه مقابله و  پیشگیری، تن دادن به توصیه‌های موکد جامعه‌ی پزشکی مبنی بر حضور مستمر در منازل است.

همان‌گونه که مستحضرید عدم حضور وکلا و کارشناسان در اوقات تعیینی تخلف انتظامی محسوب می‌شود، ضمن اینکه در این شرایط موکلین نیز انتظار پاسخگویی و پیگیری پرونده‌های خود را از وکلا دارند. از طرفی حضور وکلا، کارشناسان، قضات و کارکنان دادگستری در چرخه‌ی عدالت لازم و ضروری است. لاجرم تا وقتی دادگستری فعالیت روزمره داشته باشد، نمی‌توان انتظار عدم خدمت‌رسانی را از سوی هر یک از مشاغل تقریر شده داشت.   

ریاست محترم قوه‌ی قضاییه، ریاست محترم اداره‌ی کل دادگستری استان گیلان، ریاست محترم مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌ی قضاییه، تصمیم تاریخی و تدبیر امروز شما مبنی بر تعطیلی دادگستری استان گیلان، موجب فروکش کردن دامنه‌ی شیوع این بیماری خواهد بود. مطمئناً شما نیز چون ما و خانواده‌هایمان نگران از دست دادن سرمایه‌های – نیروی انسانی- این استان و کشور هستید. 

بنابراین این انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۸ وکلا، کارشناسان، قضات و کارمندان دادگستری را از حضور در محاکم معاف نمایید. باشد که با تلاش و تدابیر دلسوزان نظام، ایران عزیز و سربلند به مانند تمام این سال‌ها بر این بحران نیز فائق شود. 

نسخه هایی از این نامه علاوه بر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست  قوه‌ی قضائیه برای دکتر علی بهادری جهرمی ریاست مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه و حمزه خلیلی ریاست دادگستری گیلان ارسال شده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار