چاپ کد خبر: 42079
15 دی 1399

نبود بلیط برای خرید آنلاین و سرگردانی مسافران پرواز های شیراز _ تهران

 فرودگاه شیراز
 تسنیم:  از حدود یک هفته پیش مسافران پروازهای شیراز _ تهران هنگام مراجعه به چند سایت‌ خرید آنلاین با تکمیل زودهنگام ظرفیت پرواز و سرگردانی برای رسیدن به مقصد روبه‌رو هستند.
 مسافران پرواز شیراز _ تهران با مراجعه به سایت‌ها خرید آنلاین بلیط‌ هواپیما بانبود پرواز در دو روز متوالی و گاهی سه روز روبه‌رو می‌شوند. این مشکل از حدود یک هفته پیش رخ داده است.

آقای زارعی که به گفته خودش موفق به خرید بلیط هواپیما شیراز _ تهران از طریق سایت‌های خرید آنلاین و دفترهای هواپیمایی نشده برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته نشده است، می‌گوید: برای انجام کار اداری باید به تهران می‌رفتم به همین دلیل به امید اینکه مسافر کنسلی در یک پرواز باشد از ساعت ۴ عصر تا ۱۱ شب در فرودگاه شیراز سرگردان بودم.

خانم کیانی یکی دیگر از مسافران تهران می‌گوید: جلسه مهمی در تهران داشتم و طبق روال همیشه از یک روز قبل با ورود به سایت‌ خرید آنلاین بلیط اقدام به تهیه بلیط کردم اما هیچ پروازی برای آن روز و حتی دو روز آینده وجود نداشت و تمام پروازها به دلیل تکمیل ظرفیت بسته شده بودند.

وی نیز به امید اینکه پای پرواز با کنسلی یک مسافر بتواند با پرواز به تهران برسد به فرودگاه مراجعه کرده اما به گفته خودش موفق به اینکار نشده و در نهایت مجبور شده که با اتوبوس و طی مسافت ۱۲ ساعته خود را به تهران برساند.

به گفته کارمندان ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه شیراز این مشکل از زمانی شروع شده است که ستاد ملی کرونا دستورالعمل استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت در پروازها را به ایرلاین‌ها ابلاغ کرده است.

یکی از کارمندان می‌گوید: ظرفیت پرواز ما ۱۵۷ نفر است اما تنها ۹۰ مسافر را می‌توانیم پذیرش کنیم و روزانه با تعداد زیادی مسافر که در لیست انتظار قرار دارند مواجه هستیم و به ندرت پیش می‌آید که با کنسلی یک مسافر بتوانیم کسانی را که در لیست انتظار هستند پذیرش می‌کنیم.

وی می‌گوید: ما برای لغو این دستورالعمل به سازمان هواپیمایی کشور مکاتبه کردیم و امیدواریم که با لغو این دستورالعمل این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و متعاقب آن کاهش پروازهای داخلی و خارجی خسارت بسیار زیادی به شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده، گفته است: ستاد ملی کرونا با ابلاغ دستورالعملی مبنی بر استفاده حداکثری از ۶۰ درصد صندلی‌های پرواز باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی دچار زیان مضاعف شوند.

وی گفته است: استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما در هیچ کجای دنیا اعمال نشده و شرکت‌هایی هم که حساسیت ویژه‌ای نسبت به کرونا داشته‌اند هیچکدام این محدودیت را اعمال نکرده‌اند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه در زمان پرواز هواپیما از سیستم عالی تهویه استفاده می‌کند بنابراین احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما بسیار پایین است ابراز امیدواری کرد که ستاد ملی کرونا نسبت به لغو دستورالعمل استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما اقدام کند.

کانال تلگرام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار