چاپ کد خبر: 57941
30 خرداد 1400

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شیراز اعلام شد

رماندار شیراز
فرماندار شهرستان شیراز  تعداد آرای مأخوذه به تفکیک هریک از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان را اعلام کرد.
به گزارش اول فارس، محمد رضا امیری شامگاه شنبه ۲۹ خرداد با اشاره به تعداد یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفری واجدین شرایط رای گیری در این شهرستان، این انتخابات را یکی از سالم ترین و امن ترین انتخابات ها برشمرد و افزود:

از مجموع ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه این شهرستان ۳۸۳ هزار و ۳۳۸ رای صحیج به نام نامزد ها بوده که  سید ابراهیم رئیسی الساداتی با ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ رای حائز بیشترین تعداد آرای این شهرستان شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اظهار کرد: برای محسن رضائی میر قائد ۳۸ هزار و ۸۱۰ رای، عبدالناصر همتی۳۶ هزار و ۶۶ رای و برای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶ رای شمارش و ثبت شده است.
فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به مشارکت قریب به ۳۲ درصدی واجدین شرایط اخذ رای شهرستان شیراز در انتخابات تصریح کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات هم زمان ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و بر اساس قانون در شرایطی که دو انتخابات با هم برگزار می شود، اولویت شمارش و جمع بندی و ارسال نتیجه با انتخاباتی است که در سطح ملی برگزار می‌شود.
به گفته امیری؛ براین اساس، اعضای هیئت اجرایی و نظارت و دست‌اندرکاران مکلف بودند که هم درون شعبه و هم در جمع بندی نتایج ابتدایی، انتخابات ریاست جمهوری و نتایج آن را جمع‌بندی کنند و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند که این کار تا عصر شنبه حوالی غروب انجام و به مراجع ذی ربط ارسال شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار