چاپ کد خبر: 61200
27 تیر 1400

نجات فرد عشایر و گله شترش از سیلاب در لارستان فارس

عشایر 1

 به گزارش اول فارس، روابط عمومی سپاه لارستان اعلام کرد، بدنبال تماس و درخواست کمک عشایر منطقه کلایی بخش جویم از حوزه مقاومت بسیج این بخش مبنی بر به خطر افتادن جان یکی از اهالی و یک گلّه شتر گرفتار در گل و لای ناشی از سیلاب، جهادگران بسیجی و سلحشور حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) جویم به همراه فرمانده حوزه در صحنه حاضر شدند.

بسیجیان حوزه مقاومت جویم در قالب یک گروه ۲۲ نفره به کمک عشایر منطقه شتافتند که باتوجه به سخت گذر بودن مسیر،    بارندگی شدید و سیلابی شدن  امکان تردد خودرو وجود نداشت که بسیجیان پس از چند کلیومتر پیاده روی خود را به منطقه مورد نظر رساندند و با امدادرسانی به عشایر سیل زده، یکی از اهالی منطقه به همراه ۱۹ شتر گرفتار در گل و لای  را  نجات دادند.

بخش جویم با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر و ۱۱روستای دارای سکنه در فاصله  ۶۰ کیلومتری لارستان واقع شده است.

هواشناسی استان فارس اعلام کرد که بارش های سیل آسا تا دوشنبه ۲۸ تیرماه امسال  در منطقه جویم لارستان ادامه دارد و از مردم به ویژه عشایر  درخواست کرد که از رفتن به کوه و نزدیک رودخانه های فصلی به دلیل رعد و برق و وقوع ناگهانی باران و طوفان شدید خودداری کنند.

همچنین برای یکشنبه ۲۷ تیر ماه نیز آسمان استان فارس نیمه ابری تا تمام ابری و در بعد از ظهر  و اوایل شب با وزش باد و در بیشتر نقاط  با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی  و احتمال بارش تگرگ به خصوص در جنوب و غرب استان پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است روز گذشته سیل باعث مرگ یک فرد عشایری به همراه ۵۰۰ راس گوسفند در یکی از مناطق عشایری و کوهستانی شهرستان داراب شد و بیش از ده ها راس دام  نیز در شهرستان خنج تلف شد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار