چاپ کد خبر: 65150
1 شهریور 1400

نحوه اخذ «ای‌نماد بدون ستاره» برای کسب‌وکارهای خرد

ای نماد
مرکز توسعه تجارت الکترونیک در راستای ساده‌سازی فرایند کسب نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد که تراکنش ماهانه کمتر از ۵۰ عدد و ۵۰ میلیون تومان دارند، «اینماد بدون ستاره» را راه‌اندازی کرده که صرفا با احراز هویت و دامنه اجرا می‌شود.

پس از اعلام شاپرک مبنی بر الزامی شدن ای‌نماد برای تمامی کسب‌وکارها، صنعت تجارت الکترونیک کشور با چالشی تازه رو به رو شد. بسیاری از کارشناسان این حوزه اعتقاد داشتند الزام ای‌نماد برای مشتریان پرداخت‌یارها موجب انحصارگرایی، از بین رفتن شفافیت و در نهایت قتل اکوسیستم نوآفرینی خواهد شد.

از همین روی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پی درخواست‌های مکرر بخش خصوصی برای اعطای تسهیلات ویژه به کسب‌وکارهای مجازی خرد و نوپا، به سمت بهینه‌سازی الزام ای‌نماد برای پرداخت‌یارها حرکت کرد. در همین راستا فرآیند «ای‌نماد بدون ستاره» برای کسب‌وکارهای خرد و نوپا در قالب سندباکس راه‌اندازی شد.

طبق جرئیات اعلام شده از این طرح، ای‌نماد بدون ستاره فرایند ساده شده‌ای از نماد اعتماد الکترونیکی است که صرفا با احراز هویت و دامنه، طراحی و پیاده سازی شده است.

online shopفروشگاه اینترنتی

منظور از کسب‌ و کار خرد در این طرح نیز کسب‌‌وکاری است که تعداد تراکنش‌‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد. لازم به ذکر است در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌‌های شخص صاحب امتیاز کسب ‌و کار خرد طی یک ماه، از محدودیت‌‌های تعیین‌ شده بیشتر شود، این کسب‌‌وکارها موظفند ظرف ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای ای‌نماد و تبدیل ای‌نماد بدون ستاره به ای‌نماد ستاره دار اقدام کنند.

تعرفه ای‌نماد بدون ستاره مبلغ ۵۰ هزار تومان سالانه و کمتر از یک‌ سوم تعرفه ای‌نماد ستاره‌ دار است.

پس از دریافت ای‌نماد و با توجه به الزام کد رهگیری مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت، دریافت کد رهگیری مالیاتی بدون نیاز به مراجعه یا ورود اطلاعات جدید، به صورت برخط (آنلاین) قابل انجام خواهد بود. با انتخاب متقاضی، امکان ارسال اطلاعات از جمله کد رهگیری مالیاتی و انتقال به صفحه ویژه هر یک از شرکت‌ های پرداخت‌یار که قبلا زیرساخت‌‌های لازم را ایجاد و به پنجره واحد تجارت الکترونیکی متصل شده‌‌اند، وجود خواهد داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار