چاپ کد خبر: 44232
13 بهمن 1399

نحوه ارائه خدمات درمانی پس از حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

دفترچه تامین اجتماعی 1

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی، گفت: چنانچه دفترچه‌ها حذف شوند، پزشک در سربرگ مطب، نام، کدملی و مشخصات بیمار را ثبت می‌کند و بیمار با مراجعه به مراکز پاراکلینیکی خدمت درمانی خود را دریافت می‌کند.

به گزارش گروه سلامت اول فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شهرام غفاری با حضور در برنامه “سلام صبح بخیر” اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیکی، در مراکز دانشگاهی هنوز اتفاق نیفتاده و به محض اجرا در این مراکز، حدود ۸۰ درصد از نسخ تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی خواهد بود. 

وی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی گفت: وقتی نسخ الکترونیکی می‌شود، دیگر نیازی به دفترچه کاغذی نیست. اما چنانچه بیمه شدگان به مراکزی مراجعه کردند که به هر دلیلی امکان تولید نسخه الکترونیک فراهم نبود، آنجا دفترچه کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دکتر غفاری با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیون مورد مراجعه برای تمدید و صدور دفترچه‌های درمانی به شعب تامین اجتماعی انجام می‌شد، گفت: در خرداد ماه امسال تمدید دفترچه‌ها منتفی شد و با این اقدام، حدود ۴۰ میلیون مراجعه کاهش پیدا کرد. 

وی گفت: در حال حاضر استحقاق‌سنجی بیمه شدگان برای خدمات درمانی از طریق سیستم تلفنی یا سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود. 

غفاری با اشاره به اینکه برای صدور دفترچه‌ها به مراکز تامین اجتماعی، بیش از ۲۲ میلیون مراجعه انجام می‌گیرد، گفت: چنانچه دفترچه‌ها حذف شوند، پزشک در سربرگ مطب، نام، کدملی و مشخصات بیمار را ثبت می‌کند و بیمار با مراجعه به مراکز پاراکلینیکی خدمت درمانی خود را دریافت می‌کند. 

وی با بیان اینکه مراکزی که طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، از طریق سامانه‌ها با این سازمان اتصال دارند، گفت: تقریبا تمام داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند. 

وی افزود: اگر به هر دلیلی بیمار به پزشک مراجعه کرد و سیستم الکترونیکی دچار مشکل بود، پزشک نسخه را در سربرگ خود تجویز می‌کند و بیمار با آن نسخه خدمات درمانی خود را دریافت می‌کند. 

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک در تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک در مراکز ملکی تامین اجتماعی تولید شده است. 

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۵میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد، تاکید کرد: طرح نسخه الکترونیک صرفا برای سهولت بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار