نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل ریجستری شده بدون دسترسی به سیم کارت

پیش نیاز انتقال دستگاه موبایل ریجستری شده، تحت مالکیت قرار گرفتن آن با سیم کارت شما است. اما بارها پیش آمده، سیم کارت مالک اول دستگاه به هر دلیلی در دسترس نیست یا سلب مالکیت شده است. در این شرایط چه باید کرد؟

خرید گوشی

به گزارش  اول فارس؛ پیش نیاز این که بتوان دستگاه ریجستری را انتقال داد این است که، ابتدا تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآید. در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید، اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.
اما بارها پیش آمده، سیم کارتی که مالک اول دستگاه توسط آن عملیات ریجستری را انجام داده در دسترس نیست یا به هر دلیلی سلب مالکیت شده است. در این شرایط چه باید کرد؟
کارشناسان سامانه همتا در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه «فرآیند انتقال مالکیت صرفا از سیم کارت مالک امکان پذیر است»، توضیح دادند: درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت را تهیه نمایید و اگر امکان صدور سیم کارت از طرف اپراتور وجود ندارد، چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه‌ی ” بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/۱۵ ”  مطالعه کنید.
در غیر اینصورت صاحب سیم کارت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری کند و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد که تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت کنید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری کنید. صفحه عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/۰۹
آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/۰۶
روش های انتقال مالکیت دستگاه ریجستری کدامند؟
پس از آنکه مشکل سیم کارت مالک اول مرتفع شد می‌توان به انتقال دستگاه اقدام کرد، اما روش‌های انتقال مالکیت دستگاه ریجستری شده کدامند؟
بر اساس اعلام سامانه همتا از سه روش زیر می‌توان فرآیند انتقال مالکیت دستگاه ریجستری شده را انجام داد:
۱. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
۲. کد دستوری #۷۷۷۷*
۳. اپلیکشین همتا
در این آموزش، مراحل انجام فرآیند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

مرحله یک:

ابتدا باید مالک دستگاه، با سیم کارت خود، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کند.

000

مرحله دو:
در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۳، گزینه “انتقال مالکیت” انتخاب شود.

001

مرحله سه:

در مرحله بعد، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه ‌ (IMEI)های تحت مالکیت سیمکارت شما را نمایش می‌دهد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه (IMEI) ای را ارسال کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. در صورتیکه هیچ شناسه (IMEI) ای برای شما نمایش داده نشد، می‌بایست عدد مربوط به گزینه “افزودن دستگاه “یعنی ۰ را ارسال کنید و سپس شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی دستگاه را بدون هرگونه علامات اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد کنید.

003

مرحله چهار:
در این مرحله لازم است تا شماره سیمکارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید ، یعنی شماره سیم کارت فرد خریدار را وارد کنید.

004

مرحله پنج:
در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیمکارت فرد خریدار را برای شما نمایش می‌دهد.
در صورتی که این اطلاعات مورد تایید شماست، عدد ۱ را ارسال کنید.

005

مرحله شش:

در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیمکارت فرد خریدار است.

006

لزوم فعالسازی توسط خریدار

دقت داشته باشید در صورت استفاده از گزینه انتقال مالکیت، که کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال شود. فرد خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی موجود در پیامک  HAMTA، شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده را از طریق فرآیند فعالسازی دستگاه، برای سیمکارت دلخواه خود فعال کنید.

007

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار