نحوه دریافت غیرحضوری استعلامات آپارتمان های مسکونی شیراز در ۲ روز

آپارتمان

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس ، «علاالدین ضیایی»،روز یکشنبه ۷ ی در نشست خبری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با سایر مدیران شهرداری گفت: از سال ۸۴ شهرداری شیراز وارد فاز شهرداری الکترونیک در چهار فاز شد که فاز اول در سال ۸۶ به بهره براری رسید و برای ایجاد پرونده های الکترونیک تلاش شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز افزود: در فاز بعدی در بحث نقشه و پرونده ها، نیمه خودکارسازی و وارد کردن اطلاعات مورد توجه قرار گرفت و در فاز سه در سال ۹۲ نیز بحث خودکارسازی عوارض مطرح شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ خدمات برون سپاری مورد توجه قرار گرفت و امروز در بحث شهروند سپاری تا آنجا که امکان داشته ارائه خدمات غیر حضوری شده که شامل صدور پروانه های الکترونیکی، عدم خلافی، پایان کار و پاسخ استعلامات ادارات و دفترخانه ها برای نقل و انتقال املاک و مستقلات است.

ضیایی اعلام کرد: ۸۷ درصد از کل درخواست ها مربوط به استعلامات بوده که ۷۲ درصد مربوط به آپارتمان های مسکونی است و اکنون به صورت غیر حضوری حداکثر در مدت ۲ روز توسط شهروندان با مراجعه به سامانه eshahr.shiraz.ir  دریافت پاسخ آنها امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: ۱۳ درصد درخواست ها نیز شامل پروانه های الکترونیکی، عدم خلافی و پایان کار است که امکان ثبت درخواست نقشه برداری و کارشناسی غیر حضوری ایجاد شده است.

ضیایی تصریح کرد: ثبت درخواست به صورت غیر حضوری از فروردین ۹۲ برای ۲۴ درصد استعلامات که نیازمند بازدید است امکان پذیر است و تا آخر سال جاری ایجاد کارتابل شهروندی نیز انجام خواهد شد.

«اصغر سروی»، مدیرکل بازرسی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: شهرداری شیراز به مردم اعتماد کرده و برای به سرانجام رساندن سریع تر امور، کار خودشان را به خودشان سپرده تا در فرآیندهای اداری گیر نکنند و بتوانند اتفاقات را نیز رصد کنند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسن دردیانی سه شنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

استعلام اپارتمان

آخرین اخبار