چاپ کد خبر: 34850
15 شهریور 1399

نحوه فعالسازی بسته اینترنت رایگان شاد برای دانش آموزان

نحوه فعالسازی بسته اینترنت رایگان شاد برای دانش آموزان

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد، با اعلام هشدارنسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران برای فروش سیم کارتی تحت این عنوان، درباره نحوه فعالسازی بسته اینترنت «شاد» توضیح داد.

به گزارش اول فارس، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام در خصوص نحوه فعالسازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان توضیح داد و توصیه‌هایی را برای مراقبت والدین از فرزندان در فضای مجازی مطرح کرد.

وی نوشت: آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده است. ممکن است شما هم مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید. تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را در باره نحوه استفاده و هزینه‌ها تقدیم حضورتان کنم.

– اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Family safty سیستم عامل ویندوز مراقب حضور فرزندتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید از جستجوی گوگل کمک بگیرید، آساده و آسان است.

– اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار google family link است.

– اگر هنوز ابزاری برای فرزندتان تهیه نکردید یا علاقه به گره گشایی از نیازمندان و خرید تبلت برای آنها هستید، توصیه می‌کنم از تبلت‌های ایرانی خرید کنید.

– اگر فرصت کافی برای کارکردن با ابزارهای گفته شده را ندارید و علاقه مند هستید که این کار را دولت برای شما انجام دهد، چند راهکار پیش روی شما است:

اول اینکه اپراتورها سیم کارتهای خاص کودکان ارائه می‌کنند.

– اگر فرزند شما از سیم کارت والدین برای آموزش مجازی استفاده می‌کند، ما دو راهکار را برای اجرا به اپراتورها ابلاغ کردیم که باید سریعاً اجرایی و اطلاع رسانی کنند.

اول اینکه یک بسته اختصاصی «شاد» تعریف کنند، زمانی که این بسته روی سیم کارت فعال باشد دسترسی به اینترنت، صرفاً برای یک سری از سایت‌های تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر است. و اگر از گوشی، همزمان هم کودک و هم والدین بهره می‌گیرند، اپراتورها موظف شده اند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع امکان جابجایی بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتی تا گوشی در اختیار کودک است، بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است، بسته عادی فعال باشد.

– شرکت‌های اینترنت خانگی نیز موظف شده اند بسته شاد را تعریف و یا امکان فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن را فراهم آورند. بنابراین سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد و مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم کارت، تحت این نام‌ها باشید.

اما در مورد مهم هزینه‌ها:

اول برای معلمان: در یک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده اند. بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آنچه در فروردین ماه تقدیم کردیم هم، در دستور کار است که اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دوم برای والدین و دانش آموزان: به همه اپراتورها ابلاغ کردیم که استفاده از «شاد» برای همه شما رایگان خواهد بود اما ممکن است مدارس از سایر ابزارها برای آموزش مجازی بهره بگیرند، به زودی برای بسته ای ویژه دانش آموزان هم برای همه آنها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب شاد رایگان است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: به عنوان یک دوست توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی حتماً خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید.

وی افزود: وزارت ارتباطات در جریان معماری و مهندسی سامانه «شاد» نیست. تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.

جهرمی خاطرنشان کرد: اکنون در ذهن بسیاری، دوگانه سلامت تحصیل شکل گرفته و نگرانیهای جدی برای والدین به وجود آمده است. آینده ما در گرو نسل سالم و تحصیلکرده و تربیت یافته است. من هم به عنوان یک پدر برای حضور فردای فرزندانم در مدرسه نگرانی دارم. باید همه با هم همکاری و مساعدت کنیم تا رعایت دستورالعمل‌ها دقیق باشید و البته از ظرفیت عظیم آموزش مجازی هم بهره برد.

وی گفت: به لطف الهی و با همدلی و البته مدیریت خوب جامعه فرهنگی کشور، این چالش هم به نحو خوبی مدیریت خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدرضا غفوری شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

من یک سیمکارت ایرانسل داشتم اینترنت دانش آموزی رو فعال کردم هیچ چیز رو باز نمیکرد حتی گوگل سیمکارت داغون شد قبلا سرعت عالی بود بعدش داغون شد بعد یه سیمکارت دانش آموزی برای بچه گرفتم که خیلی از سایت ها رو باز نمیکنه بعد اینترنتش رایگان نیست فقط یکم ارزون تره تازه من خودم ۳ملیون و نیم دادم برا بچه تبلت گرفتم بعد باید پول بدم نت هم بخرم

امیر حسین شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

تو دوتا سیمکارت خریدی برو تو گوگل بزن
فعالش کن بنویس طرز فعال کردن سیمکارت
دانش اموزی برات میاد

ناشناس شنبه , ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

به اطلاع میرسانیم این دروغ است

پریا جمعه , ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

ببخشید سیم کارت دانش اموزی به اینترنت دانش اموزی نمیشه؟

زکریا دوشنبه , ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

برای همراه اول فعال کردم و تایید شده ولی سرعت درحد دو سه کیلوبایت است اصلاً کارایی آموزشی ندارد فقط پیام بسختی باز می شود و عملا هیچ تصویری بارگزاری نمیشه برای ایرانسل ا مثل اینترنت عادی مصرف میکند که خیلی گران تمام می‌شود چکار کنیم همش دروغ تحویل مردم داده میشود

هادی شنبه , ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

سلام شما این اینترنت را خریدین اینجا کد را ننوشتخ

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

سلام چرا اینقدر مردم سردر گم مو کنند بنده چهار دانش آموز دارم خودم خاندار هستم از پس خرج مخارج انترنت برنمیام یک گوشی دارم مستعجر اجاره نشین اصلا انترنت شاد رایگان نیست لطفا لطفا به داد مردم برسید ازخدا بترسید

بیخیال بابا چهارشنبه , ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

چرا وقتی اینترنت دانش اموزیو فعال کردم دیگه از اینترنت خود سیم کارتم نتونستم استفاده کنم؟

ناشناس دوشنبه , ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

سلا اقا اگر سیمکارتی که در گوشی قرار دادید و با ان در شاد عضو شدید ایرانسل باشه من میتونم یادتون بدم

خب اینم راهبردش :
اول میرید توی تلفن یعنی جایی که شما به دیگران با ان زنگ میزنید ، بعد یک کد ارسال میکنید هر طوری که زنگ میزنیو و شماره میگیرید در همونجا بجای شماره نوشتم این کد رو بنویسین
اینم کد :
به حروف فارسی : ستاره صد مربع
به عدد : #۱۰۰ستاره

بعد براتون چند گزینه میاد و شما از بین گزینه ها باید گزینه ای رو انتخاب کنید که جلوش نوشته حساب بعدبعد بازم گزینه میاد و ما باید روی گزینه ی اینترنت دانش اموزی
بزنیم و اون رو ارسال کنیم بعد بازم چند گزینه میاد
اینم گزینه هاش : فعال کردن اینترنت دانش اموزی _ غیر فعال کردن اینترنت دانش اموزی بعد ما فعال کردن رو میزنیم و برامون فعال میشه خیلی هم سرعتش قویه
و میتونین در شاد استفادش کنید
البته فقط این کار روی گوشی ای که سیمکارتش ایرانسل با شه جواب میده
و گرنه آزاد حساب میشه و اصلا گزینه ی اینترنت دانش آموزی و فعال کردن نمیاد

ناشناس یکشنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

اه اه اه

محمد شنبه , ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۱۱

من با حقوق کارگری ازکجا بیارم این همه اینترنت برای بچه ام بگیرم درحالی که دارم کلی قسط بابت خرید گوشیش میدم شمارا بخدا یه فکری بکنید اگه واقعا اینترنت شاد رایگان میشه به من هم یاد بدید ممنون

منتظر چهارشنبه , ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

سلام و خداقوت.چه طور غیر فعال کنیم؟

امیر چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

کد فعالسازی رایگان دانش آموزی سیمکارت ایرانسل چیه میشه بگید لطفا

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

اینترنت رایگان همش دروغ اینا برن برنامه بدردنخور شاد رو درست کنن تا همش اعصاب ما خورد نشه اینترنت رایگان پیشکش

فاطمه عباسی شنبه , ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

ببخشید من اتباع هستم می‌گویند که سیم کارت به اتباع تعلق نمیگیرد لطفاً رسیدگی کنید و ببخشید چگونه اینترنت رایگان دانش آموزی را فعال کنم

فاطمه عباسی شنبه , ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

سلام ببخشید من چطوری اینترنت رایگان شاد را فعال کنم؟

ناشناس پنجشنبه , ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

سلام
همش دروغه منم دوتا سیمکارت گرفتم برا بچه ها سیمکارتها رایگان بود هر کدام شد هزار تومن ولی خبری از اینترنت رایگان نیست مردم رو مسخره کردن تازه قسمت اینترنت دانش آموزی هم که میزنم مینویسه سما شامل این طرح نیستید
مرض دارید مردم رو مسخره میکنید
لطفا رسیدگی کنید درامد ما همین ۴۵تومن یارانه هست چقدر اینترنت بخرممم

جمالی سه شنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

من سه روزه که نمیتوانم درس بخونم چون اینترنت شاد رایگان نیست
رسیدگی شود
خواهشا

مهدی زیرک یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۰۴

بابا الکی نگین نت رایگان میدن نمیدن

سینا چهارشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۳:۴۶

اموزش درس ششم

محمد یونس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

سلام لطف کنید اینرنت رایگان بدهید

ناشناس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

منم خریدم راسته

علی مندالو سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۴

من هنوز نخریده ام ولی دوستام خریده اند میگن عااالیه

ناشناس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۰۸

معلم نهایت وسیله نقلیه شخصی داره تو کرونا..دانش آموزان چی؟ضرر اصلی رو میبینن.هم کرایه هم اینترنت .هم پایه ضعیف.هم بی شغلی وبیکاری در آینده.هم منت هم رفتار تند وراندن برخی از مدیران ومعلمان.وپاسخ به سوالت اصلی موقع پرونده.یا جواب سربالا.هرکی به زیر دست وپایین تر کم لطفی میکنه.بخصوص مدارس دولتی.والا تازه بنایی ونیمکت بیرون وش حساب بانکی .وهنوز برنامه مجازی وکلاسی دایر نیست .حالا حالاها..

ناشناس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۴۸

رسید گی

امیرعلی دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶

لطفااینترنت رو برای آموزش تحصیلی شاد رایگان کنید. برای ماوالدین که به دلیل خطر صدرصدی ابتلاء فرزندانمان مانع حضور شان در مدرسه شدیم وبایدحتماازطریق شاد آموزش ببینند خریدن بسته اینترنت تا۹ ماه مستمرمشکل است. لطفا رایگان کنید

نگار دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

رسیدگی

سینا سالاری دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

لطفاً رسیدگی کنید

ابوالفضل احمدی دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۵

ببخشید ولی شما چرا انقدر فرق میزارین؟
من اتباعم و گفتن که سیمکارت شاد به اتباع تعلق نمیگیره.
این چه وضعشه؟
لطفا رسیدگی کنید?

ناشناس دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۲۴

همش الکی هست من گفتن سیم کارت دانش آموزی میدن هرهفته ۴ گیگ اینترنت میده برای مدرسه ثبت نام کردم گرفتم ولی کار نمی کرد بدرد نمی خورد الانم باید کلی وقت بزاریم بریم برای اینترنت شاد . همون اینترنت که میخریم بهتره داخل خارج اینترنت رایگان هست کلا بعد کشور ما برای چیزی که رایگان هست رو پل میگیره

ندا دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱:۵۴

پس معلما قبلنا چطوری رفت آمد میکردن ، الانم همونجوری

محمدرضا دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۰۰

ببخشید اگر سیم‌کارت آوردیم بعد چطوری تو شاد فعال کنیم

ناشناس یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶

ببخشید ازکجا باید سیم کارت بگیریم

مبینا یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳

راسته چطوری

محمد یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

لطفا دروغ نگید.اگر قراره معلم بره بشینه تو مدرسه که بتونه از اینترنت رایگان مدرسه استفاده کنه پس سرویس معلمین هم دایر بشه. در غیر اینصورت باید نصف حقوقش را هزینه رفت وآمد کنه.

ناشناس یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

نخیر عزیزم دروغ نیست توی پست بانک سیم کارت میدن برای شاد

رآمش یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

ماخودمون حواسمون ب بچها هست ممنون وزیر
اما اینترنت رایگان چی شد؟!

زینب دلیری یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

اینترنت رایگان

ناشناس یکشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

دروغه

آخرین اخبار