چاپ کد خبر: 70878
18 دی 1400

نحوه پرداخت و پیگیری خسارت مشترکان خانگی و تجاری برق

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تمام مشترکان برق در بخش‌های خانگی و تجاری (سایر مصارف) در برابر حوادث ناشی از اختلال در تامین و توزیع برق، بیمه هستند، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

خسارتبرقی

به گزارش اول فارس، حسین صالحی شنبه ۱۸ دی در جمع خبرنگاران افزود: با اهتمام شرکت توانیر، مشترکان برق خانگی و سایر مصارف (تجاری) در برابر خسارت‌های جانی و مالی ناشی از اختلال در شبکه برق، بیمه شده‌اند.

او اضافه کرد: براین اساس، هر مشترکی که به دلیل قطع برق، نوسان ولتاژ و حوادث شبکه توزیع برق، با خسارت‌های مالی و جانی مواجه شوند، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، نسبت به دریافت خسارت از بیمه اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه تنها مشترکان با تعرفه خانگی و تجاری، مشمول این بیمه هستند، گفت: این بیمه شامل همه مشترکان در نقاط شهری، روستایی و عشایر بوده و کل عرصه و اعیان و مشاعات واحدهای مسکونی و تجاری را در بر می‌گیرد.

او با یادآوری اینکه، خسارت تنها مربوط به مالک واحدهای تجاری و مسکونی نیست و اشخاص ثالث خسارت دیده را هم شامل می‌‎شود، گفت: براین اساس، افرادی که به واسطه اختلال در خدمات رسانی برق، دچار خسارت مالی یا جانی اعم از مصدومیت، نقص عضو و فوت شوند، امکان دریافت خسارت را خواهند داشت.

صالحی با بیان اینکه مشترکان برای دریافت خسارت باید به سایت بیمه، https://bime.tavanir.org.ir مراجعه و اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند، گفت: کارشناسان بیمه بر اساس اطلاعات دریافتی از مشترک، نسبت به بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت اقدام خواهند کرد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: این بیمه تنها مربوط به انشعابهای قانونی است و انشعابهای غیرمجاز مشمول بیمه نخواهند بود.

او گفت: براساس تفاهمنامه مبادله شده با بیمه، پرداخت خسارت مالی شامل کل وسایل ثابت برقی نظیر تلویزیون، کامپیوتر، یخچال و …. یا سیستم‌های مورد استفاده در مشاعات ساختمان نظیر آسانسور، پله برقی و ….. است.

صالحی با بیان اینکه در بیمه مشترکان، نوع تعرفه برق ملاک است نه میزان قدرت و آمپراژ برق دریافتی، گفت: سال گذشته ۴۷۰ مشترک نسبت به ثبت درخواست خسارت اقدام کردند و ۲۵۳ مورد از آنها منجر به پرداخت خسارت شده است.

معاون توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه تعداد از پرونده‌ها به دلیل نقص مدرک، همچنان مفتوح و در انتظار تکمیل مدارک است، گفت: تعداد ۹۸ مورد از تقاضاها به دلیل تکراری بودن، مشترک غیرمشمول و …. رد شده است.

صالحی با بیان اینکه مشترکان با تعرفه های صنعتی و کشاورزی مشمول این بیمه نیستند، اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز در تلاش است که این بخش از مشترکان را نیز در قالب بیمه مسئولیت مدنی، تحت پوشش قرار دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بنده خدا شنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

سلام ، در تابستان بعلت مشکل برق کولر منزل سوخت و علی رغم پیگیری ها؛ تماس با اتفاقات ، اسکن مدارک و …. در آخرین مرحله ثبت ، سامانه قطع می‌شود و چون کارمند هستم و برایم پرداخت هزینه سوختن کولر سخت هست طی حدود یک هفته هرچه وارد سامانه خسارت میشدم در

بنده خدا شنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

سلام ، در تابستان بعلت مشکل برق کولر منزل سوخت و علی رغم پیگیری تماس با اتفاقات ، اسکن مدارک و …. در آخرین مرحله ثبت سامانه خسارت قطع می شود.
متاسفانه طی مدت یک هفته هرچی وارد سامانه خسارت میشدم در آخرین مرحله ، سامانه قطع و کاری از پیش نبردم.
احتمالا سامانه خسارت را طوری تعیین کرده اند که کسی نتواند خسارت بگیرد.
((حکایت آشنای فروش مادر ملانصرالدین هست))
مدارک همه موجود هست۰۹۱۷۷۰۰۰۰۲۷۷

بنده خدا شنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

سلام ، در تابستان بعلت مشکل برق کولر منزل سوخت و علی رغم پیگیری ها؛ تماس با اتفاقات ، اسکن مدارک و …. در آخرین مرحله ثبت ، سامانه قطع می‌شود و چون کارمند هستم و برایم پرداخت هزینه سوختن کولر سخت هست طی حدود یک هفته هرچه وارد سامانه خسارت میشدم در هست

سید امرالله حسینی شنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

با سلام و درود خدمت تهیه کننده محترم خبر
لطفا خواهش می کنم به مسئولیت محترم ذیربط بفرمائید اینقدر بلف بیائید و دروغ بار مردم نکنید چرا اینهمه مشتری در فضای مجازی ثبت نام می کنند علاوه بر اینکه هیچکدام اهمیتی قائل نیستید بلکه مبلغی هم بابت درج درخواستشان باید به دفاتر خدمات کامپیوتری بدهند که این موضوع درد دل حداقل صدها خانوار در شهرستان‌ممسنی پی باشد

آخرین اخبار