چاپ کد خبر: 5486
22 اسفند 1397
با شعار فسا را سرسبز کنیم

نخستین جشنواره ملی بادام کوهی در فسا

نخستین جشنواره ملی بادام کوهی با شعار فسا را سرسبز کنیم برگزار شد.

9584598 871

به گزارش اول فارس، نخستین جشنواره ملی بادام کوهی با هدف معرفی و ثبت گونه بادام کوهی به عنوان گونه گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی شهرستان فسا برگزار شد.

مرادی دبیر جشنواره گفت: معرفی بادام کوهی به عنوان یکی از محصولات مهم منطقه و جذب گردشگر، از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

مسئول دبیرخانه ذخایر ژنیتک سازمان تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کشور هم در این جشنواره گفت: طبیعت منطقه میانجنگل و بادام کوهی فسا به عنوان تنها پایگاه حفظ و نگهداری ژنتیک گونه‌های بادام کوهی در کشور است.

بردبار افزود: بادام کوهی با توجه به تنوع گونه ایی و توان اکولوژیکی بالایی که دارد می‌تواند از نظر منظر و فضای سبز، حفاظت آب و خاک و منبع درآمد اقتصادی به خانوار‌های منطقه که مردم هستند کمک ویژه کند.

رئیس منابع طبیعی و ابخیزدارای شهرستان فسا هم با بیان اینکه بادام کوهی به علت مقاومت در برابرکم آبی بهترین گونه گیاهی برای کشت در مراتع این شهرستان است افزود: منطقه میان جنگل حدود صد هزار هکتار وسعت دارد، که بیش از ۵۰ هزار هکتار آن بادام کوهی است.

کشاورزیان ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی فسا با بذر بادام کوهی، کوپه کاری شده و قرار است تا پایان سال ۵ هزار اصله درخت جنگلی و بادام کوهی دیگر در ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی شهرستان فسا غرس شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار