چاپ کد خبر: 48946
6 فروردین 1400

نخستین پلیس زن تاریخ ساز در پایتخت ایتالیا+تصاویر

اهالی شهر رم،‌ پایتخت ایتالیا، روز پنج‌شنبه از حضور نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی در میانه میدان تاریخی پیاتسا ونتزیا برای نظم دادن به عبور و مرور خودروها به گرمی استقبال کردند.

به گزارش اول فاس|avalfars به نقل از گاردین، کریستینا کورباچی ۴۳ ساله از دهه ۱۹۲۰ به این سو نخستین پلیس زن است که در میانه میدان پیاتسا ونتزیا می‌ایستد و خودروها را در سه مسیر راهنمایی می‌کند. حضور ماموران راهنمایی در میدان‌های مهم شهر باستانی رم به اندازه بنای تاریخی کولیسیوم نمادین است و گذشته‌های زیبای پایتخت ایتالیا را به یاد مردم می‌اندازد.

جایگاه ایستادن ماموران راهنمایی در میانه میدان‌های شلوغ شهر نخستین بار در دهه ۱۹۲۰ بنا نهاده شد و هدف از آن، دیده شدن ماموران میان انبوه خودروها بود. این جایگاه را ابتدا از چوب می‌ساختند و در آغاز شیفت به میانه میدان می‌بردند. امروز این جایگاه خودکار است با فشردن یک تکمه از زیر زمین بیرون می‌آید یا پایین می‌رود.

ماموران راهنمای رفت و آمد خودروها در میانه میدان‌های مهم شهر سال ۱۹۶۰ با فیلم سینمایی «پلیس ترافیک» با بازی آلبرتو سوردی در نقش پلیس دست و پا چلفتی بیش از پیش شناخته شدند. از این جایگاه سال ۲۰۱۲ در فیلم سینمایی «به رم با عشق» به کارگردانی وودی آلن هم استفاده شده است.

امروز شش یا هفت پلیس ترافیک در شیفت‌های متفاوت روی این جایگاه در میدان پیاتسا ونتزیا می‌ایستند و خانم کورباچی نخستین زنی است که این مسئولیت را در رم بر عهده دارد.

همه آنها که ماموریت می‌یابند بالای جایگاه بروند، باید پیش‌تر در کلاس‌های استاد فابیو گریلو شرکت کنند که خودش از ۲۰۰۴ این کار را انجام داده است.

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 9

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 8

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 7

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 6

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 5

نخستین پلیس زن و مامور راهنمایی 4

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار