چاپ کد خبر: 93142
5 شهریور 1401

اعلام نرخ خرید و فروش سوالات کنکور علوم پزشکی /تذکر دادستانی به وزارت علوم و سازمان سنجش

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است،گفت: سوالات کنکور علوم پزشکی تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

محمدرضا احمدی سنگری

خبرگزاری فارس: محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است، گفت: تا کنون تا این حد ابزار تقلب از داوطلبان کنکور گرفته نشده بود و تدبیر ویژه‌ای برای برگزاری کنکور امسال درنظر گرفته شده بود.

* فرستنده‌ها و گیرنده‌های کشف شده کنکور از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند

وی با اشاره به ابزاری همچون عینک، خودکار و تجهیزات بسیار ویژه‌ای که فرستنده و گیرنده سوالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری بودند، گفت: تجهیزات ویژه‌ای که از داوطلبان کنکور کشف شده است، ابزاری است که از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند، این تجهیزات در کسری از ثانیه می‌توانستند اطلاعات را به خارج از محل برگزاری آزمون ارسال و پاسخ‌ها را دریافت کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در آزمون گروه علوم پزشکی، سوالات تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

براساس این گزارش، پیش از این علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از انجام اقدامات امنیتی ویژه‌ای در زمان برگزاری آزمون سراسری امسال خبر داده و گفته بود که به دلیل حساسیت این آزمون، شبکه‌های مختلفی برای تقلب فعال شده بودند.

وی همچنین از کشف  ۱۲ شبکه بزرگ تقلب و شناسایی بیش از ۵۰۰ داوطلب متخلف در کنکور امسال خبر داده بود.


تذکر دادستانی به وزارت علوم و سازمان سنجش درخصوص سوءتدبیرهای برگزاری کنکور

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تذکر کتبی به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سوء تدبیرها و کوتاهی ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم خبر داد.

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در گفتگو با  فارس، گفت:‌ دادستانی کل و دادستان‌ها  به گزارش ها و شکایات در زمینه برگزاری کنکور سراسری سال جاری به دقت رسیدگی و با تخلفات به طور قاطع برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: دادستانی کل و دادسراهای سراسر کشور در راستای تکالیف نظارتی و قانونی خود و به منظور صیانت از عدالت آموزشی و حفظ حقوق دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و اطمینان بخشی به مردم عزیز  به ویژه شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال جاری برخورد قاطع با تخلفات و جرایم مرتبط را در دستور کار خود دارد.

ترکی در این زمینه اظهار کرد: در زمینه کیفیت برگزاری کنکور سراسری امسال،گزارشات و شکایاتی به دادستانی واصل شده و در برخی دادسراهای پرونده هایی برای رسیدگی به مواردی از تخلف و تقلب، باز شده و در حال رسیدگی است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: در همین ارتباط به طور مکتوب به وزارت علوم و سازمان سنجش  برای برخی سو تدبیرها و کوتاهی ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم در این زمینه تذکر جدی،دادیم.

این مقام مسئول بیان کرد:‌ اما در مجموع پیگیری ها و بررسی های، به عمل آمده و محتویات پرونده های مطروحه در دادسراهای برخی شهرستان ها حاکی از تقلب و تخفات فراگیر در کنکور سراسری ندارد.
اگرچه همانند سنوات گذشته، تخلفات و جرایمی در قالب انواع مختلف تقلب با استفاده از تلفن همراه یا ابزارهای پیشرفته ارتباطی رخ داده که متخلفان عمدتا شناسایی شده اند و دستگاه قضایی با  تشکیل پرونده در دادسراها، رسیدگی و برخورد قاطع قانونی را به عمل خواهد آورد.

وی گفت: همچنین ساز و کارهای لازم از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش به عنوان متولی اصلی موضوع برای شناسایی متخلفین پیش بینی شده که در صورتیکه فردی با تقلب و به ظاهر توانسته باشد در آزمون سراسری پذیرفته شود با بررسی های فنی آماری و تخصصی، کشف مغایرت های مشهود و فاحش در سوابق تحصیلی و آزمونی، آزمون مجدد برخی دروس تخصصی و سایر روشها و شیوه های تخصصی، متقلبین شناسایی و ضمن برخورد قانونی از تحصیل محروم می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پیمان شنبه , ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

بچه های ما هم باید شبانه روزی ۲۰ساعت درس بخونن وهزار مریضی بگیرن و اونموقع یه نفر که پول داره، راحت صندلی یا سوالات رو خریداری کنه

ناشناس شنبه , ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

واقعا مملکت نابود کرده با این کاراشون

آخرین اخبار