چاپ کد خبر: 24004
27 اسفند 1398

نرخ دیه در سال ۱۳۹۹اعلام شد

بیست و دومین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه به صورت پخش تلویزیونی آغاز شد.

نتیجه تصویری برای دیه

اول فارس| مبلغ دیه سال ۱۳۹۹: سخنگوی قوه قضاییه در این نشست خبری در مورد نرخ دیه سال ۱۳۹۹ نیز گفت: در پایان سال قوه قضائیه باید نرخ جدید را اعلام کند. در همین رابطه این موضوع در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی مطرح شد و دیه در ماه های غیر حرام رقم  ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است این مبلغ با رشدی حدود ۲۰ درصد نسبت به مبلغ نرخ دیه سال ۹۸ تعیین شده است.

اسماعیلی در مورد کاهش جمعیت زندانیان در روزهای اخیر گفت: همزمان با صدور بخشنامه مرخصی به زندانیان بخشنامه دیگری از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شده که در مورد سیاستهای کیفری در شرایط فعلی است که تاکید شده جز در موارد ضروری از بازداشت افرادی که بازداشت مخاطره انگیز ندارند خودداری شود تا روز گذشته در مقایسه با زمان های مشابه دیگر، عدد ورودی زندانیان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد احتکار مایحتاج مردم نیز گفت: کشف انبارهای احتکار را بیشتر ضابطین انجام می دهند گزارش هایی که به ما واصل شده حاکی از این است که کشفیات زیادی داشتیم، مجموعه کشفیات از لحاظ صلاحیت در دو حوزه تعزیرات و قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ظرف چند روز فقط در تهران بیش از ۶۰ متهم دستگیر و روانه زندان شدند و ۳۰ فقره رسیدگی دادسرایی آن تمام شده و با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار