چاپ کد خبر: 87711
3 تیر 1401

نسخه جدید تارا اتوماتیک با امکانات و تغییرات ظاهری بیشتر

در این گزارش تارا اتوماتیک جدید با امکانات بیشتر و تغییرات ظاهری به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه برخی مشخصات و امکانات تیپ جدید تارا اتوماتیک به اطلاع شما رسانده می شود..

به گزارش اول فارس ، خبرها رسیده حاکی از آن است گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد نسخه جدید تارا اتوماتیک را با امکانات بیشتر و تغییرات ظاهری به بازار عرضه کند. احتمالا ایران خودرو این تیپ جدید را در مهر ۱۴۰۱ جایگزین نسخه فعلی خواهد کرد.

مشخصات تارا اتوماتیک جدید

طراحان برای تارا اتوماتیک جدید چراغ‌های عقب متفاوتی را نسبت به نسخه فعلی در نظر گرفتند و همچنین در کاسه چراغ پیوسته این خودرو نیز گرافیک جدیدی وجود خواهد داشت. مدل ارتقا پیدا کرده این خودرو ملی به تماس اضطراری SOS و قابلیت E-Call نیز مجهز خواهد بود.

در همین راستا طراحان ایران خودرو قصد دارند دکمه‌های تماس مستقیم و اضطراری را در کنار پنل چراغ سقف و دکمه سانروف نصب کنند. تغییر صندلی عقب و اضافه شدن زیرآرنجی به عنوان سایر تغییرات این خودرو محسوب می‌شود. نسخه جدید از لحاظ فنی ارتقا پیدا نکرده و با همان موتور ۱.۶ لیتری TU5 پلاس و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک روانه بازار خواهد شد.

تارا اتوماتیک

نسخه فعلی تارا اتوماتیک به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE با حالت‌های تیپ ترونیک، اسپرت و برقی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

از امکانات نسخه فعلی این خودرو می‌توان به ترمزهای جلو و عقب دیسکی، تهویه برقی دستی، آینه‌های تاشو برقی، محدودکننده سرعت، کروز کنترل، صندلی راننده و شاگرد با تنظیم برقی، استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیشه‌های عقب دودی، سنسور نور و باران، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم و پارچه، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، سانروف و چهار ایربگ اشاره کرد.


این مطلب را بخوانید:

فال حافظ امروز ۷ تیر ۱۴۰۱ با تفسیر دقیق


نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مادر پنجشنبه , ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

مختلف و امیر تتلو

مجتبی ملکوتی یکشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۱۶

سلام . من تارا اتوماتیک ثبت نام کردم قراره آذرماه ۱۴۰۱ تحویل بدن. آیا نسخه جدید بهم میدن یا قدیم ؟ فرقی تو قیمت داره ؟

رضا یکشنبه , ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

اگر به موتور EF7 پایه گازسوز توربوشارژ مجهز بود، عالی می شد. امیدوارم در آینده نزدیک این کار را انجام بدهند

ارشیا یکشنبه , ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

تارا مدل چنده

آخرین اخبار