چاپ کد خبر: 88367
9 تیر 1401

نشانه‌ های خرابی سیستم ترمز خودرو را بدانید

سیستم ترمز

تمامی قسمت‌ها و بخش‌های خودرو در هنگام خرابی نشانه‌هایی دارند که خرابی ترمز نیز از نشانه‌های آن است که در این گزارش به بررسی این نشانه‌ها خواهیم پرداخت.

دیسک ترمز نقشی حیاتی در سیستم ترمز ایفا می‌کند و مانند قطعات دیگر ممکن است دچار مشکل شود و باید قبل از خرابی کامل آن را شناسایی کرد تا از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم.

حال بهتر است نشانه‌های خرابی ترمز و همچنین دیسک ترمز را بشناسیم و در صورت خرابی، آن را به یک تعمیرکار بسپاریم تا ایراد آن را شناسایی و برطرف کند.

نشانه‌های خرابی دیسک ترمز به صورت زیر است:
کشیده شدن خودرو به یک سو هنگام ترمزگیری

هنگامی که ترمز می‎کنید ممکن است که خودرو شما به یک سمت کشیده شود و کنترل کردن خودرو را کمی سخت کند این ایراد ممکن است ناشی از سیستم ترمز و لنت‌ها باشد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

سوت کشیدن

ممکن است که در هنگام ترمزگیری صدای سوت از چرخ‌ها شنیده شود این امر به دو دلیل رخ می‌دهد: یک اینکه به تازگی لنت‌های خود را تعویض کرده‌اید و به دلیل مرغوب نبودن جنس آن‌ها، تا چندین کیلومتر اول صدای سوت شنیده می‎شود و احتمال دیگر این است که لنت شما به پایان رسیده باشد.

به ته رسیدن پدال ترمز

اگر برای توقف خودرو مجبور هستید پدال ترمز را تا ته فشار دهید، یک نشانه قطعی برای خرابی سیستم ترمز است که در این مورد، به احتمال زیاد سطح روغن ترمز درون پمپ هیدرولیک کاهش یافته است.

سفت شدن پدال ترمز

اگر هنگام ترمزگیری احساس می‌کنید که پدال ترمز زیر پای شما سفت شده است، حتماً باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید این ایراد ناشی از خرابی بوستر ترمز است.

لرزش پدال

یکی از نشانه‌های دیگر خرابی سیستم ترمز، لرزش پدال در زیر پای راننده است که در این صورت، یکی از حالت‌های ممکن تاپ برداشتن دیسک ترمز است.

در انتهای باید گفت که بسیاری از خرابی‌های زود هنگام خودرو جدای از عوامل بیرونی مانند اب و هوا، کیفیت ساخت و نوع خودرو، بستگی به عادت‌های رانندگی ما دارند در صورت امکان باید از ترمزها شدید خود داری کرده و همچنین ترمزهای طولانی مدت موجب زودتر تمام شدن لنت‌های ترمز شما می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار