چاپ کد خبر: 54731
1 خرداد 1400

نشانی جدید مراکز تزریق واکسیناسیون کرونا در شیراز

دکتر همتی 2

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون خودرویی در این کلانشهر، گفت: پارک کوهستانی دراک در بلوار حسینی‌الهاشمی و ورزشگاه پارس، مراکز واکسیناسیون خودرویی در شیراز است.

به گزارش اول فارس، دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مبدع واکسیناسیون خودرویی در کشور بوده است، گفت: قبلا واکسیناسیون خودرویی در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس انجام می‌شد اما اکنون ۲ مرکز شامل پارک کوهستانی دراک در شمالغرب و ورزشگاه پارس در جنوب شرقی شیراز به کار اختصاص یافته است.

همتی همچنین گفت: چهار مرکز ثابت در شیراز به عنوان مراکز ثابت واکسیناسیون در نظر گرفته شده که شامل برج پژوهشی محمدرسول‌الله(ص) در خیابان خلیلی، سالن ورزشی غدیر در ابتدای بلوار شهید چمران، مجموعه هلال احمر در بلوار سیبویه و بهزیستی در کوی زهرا(س) است.

او با یادآوری اینکه مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌ها توسط شبکه بهداشت و درمان راه اندازی شده و نشانی آنها اطلاع رسانی شده است، گفت: یکی از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی فارس در شهرک گلستان، سالن ملاصدرا، نیز برای ارائه خدمات واکسیناسیون فعال است.

همتی خاطرنشان کرد: مردم می توانند پرسش های خود در زمینه عوارض واکسن کرونا را در تماس با شماره ۳۳۸۸ مطرح کنند تا ضمن ارائه راهنمایی های لازم، در صورت نیاز ارجاع به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها از سوی کارشناسان مربوطه، انجام شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه هم اکنون واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در حال اجرا است، گفت: واکسیناسیون افراد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز بعد از برنامه ریزی، آغاز خواهد شد.

وی از افراد گروه سنی بالای ۷۰ سال خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات فردی خود برای دریافت واکسن اقدام کنند تا پس از برنامه ریزی و مشخص شدن زمان و مکان واکسیناسیون به آنان اعلام شود و بر اساس برنامه مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همتی همچنین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۸۹ هزار و ۲۲۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی نمونه ها ۲۵۷ هزار و ۸۰۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۱ هزار و ۹۶۷ مورد تست سریع انجام  و ۱۵ و ۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همتی مجموع موارد بیماری شناسایی شده در فارس از ابتدا تاکنون را ۲۷۲ هزار و ۸۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: طی این مدت ۲۴۹ هزار و ۶۵ نفر از بیماران بهبود یافتند و هم اکنون ۱۳۷۷ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های فارس بستری هستند و از این تعداد، ۲۴۶ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ بیمار دیگر در فارس فوت کردند و تعداد کل فوت شدگان کروناویروس در این استان به ۴۴۶۷ نفر رسیده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار