چاپ کد خبر: 36123
14 مهر 1399

نظرنماینده شیراز و زرقان در خصوص الحاق شهرصدرا به شیراز

شهرداری آماده اجرای برنامه‌های شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام است- اخبار استانها تسنیم - Tasnim

به گزارش اول فارس، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شیراز گفت: به عنوان یک کارشناس متخصص در مسائل شهرسازی و مدیریت شهری معتقدم تا شهر جدید صدرا به شیراز ملحق نشود هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد و توسعه صدرا محقق نخواهد شد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: آنچه هم که امروز به عنوان خدمات انجام شده در صدرا مطرح می‌شود در حقیقت مُسکّن‌های موقتی است که تاثیر چندانی در بهبود خدمات‌رسانی به ساکنان این شهر نخواهد داشت.
وی ادامه داد: قطعا اگر صدرا به شیراز ملحق شود شهروندان صدرا از خدمات بیشتر و  بهتری در تمام زمینه‌ها از جمله حمل و نقل، موارد رفاهی و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بیمارستان‌های خوبی در شهر صدرا احداث شده و یا در دست احداث است اما به دلیل نداشتن سیستم حمل و نقل قوی، سریع و آسان و مسیرهای دسترسی مناسب، این بیمارستان‌ها نمی‌توانند با تمام ظرفیت خود فعالیت و خدمات‌رسانی کنند.
پاک‌فطرت افزود: نمونه چنین اتفاقی در استان همجوار فارس یعنی اصفهان روی داد که در سال ۹۲ شهر خوراسگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به شهر اصفهان پیوست که به دنبال این اتفاق جمعیت شهر اصفهان از مرز ۲ میلیون نفر گذشت و امروز اصفهان به عنوان شهری با جمعیت بالای ۲ میلیون نفر شناخته می‌شود.
وی ادامه داد: البته بحث کیفیت شهرها در جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما کمیت هم در جای خود دارای اهمیت است و در جذب اعتبارات و کمک‌ها هم از مرکز و هم در سطح بین‌المللی بسیار اثرگذار است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز تمام بار شهر صدرا از جهات مختلف از جمله حمل و نقل و بهداشت و درمان روی دوش شهر شیراز است اما عوارض، ارزش افزوده و مالیات آن در شهر صدرا و آن هم نه چندان مطلوب، هزینه می‌شود.
پاک‌فطرت اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم شیراز این مساله را با جدیت دنبال خواهم کرد و از سایر نمایندگان تقاضا دارم که این مساله را دنبال کنند.
وی افزود: اینکه گفته شود خواستار تبدیل شهر صدرا به شهرستان و فرمانداری هستیم هیچ نفعی به حال شهر صدرا و شهروندان آن نخواهد داشت و این شهر باید به شیراز متصل و ملحق شود تا امکانات بهتر و بیشتری بتوان برای آن در نظر گرفت.
موضوع الحاق شهر جدید صدرا به شیراز که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز ایجاد شد در یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای اسلامی شهر شیراز (۱۳ مهرماه جاری) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهر جدید صدرا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۱۷

سلام به نماینده پرتلاش و زحمت کش آقای پاک فطرت. ممنونم ک به فکر مردم هستید کاش همه مثل شما بودن تروخدا تلاشتان را برای بهترین ایده ای ک برای صدرا گرفته اید انجام دهید شغلم در شیراز است ومنزلم در صدرا هم خودم هم خانواده خیلی اذیت میشم از مسیر از اینکه گفته شده مسیر چمران ب صدرا باز می‌شود واقعا عالیه تروخدا زودتر عملی کنید ممنونم از اینکه به فکر مردم هستید.

افشین چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

با سلام خدمت نماینده محترم اقای پاک فطرت . لطفا بعنوان نماینده مردم شیراز این خواسته مشترک مردم شیراز و صدرا که ایجاد مسیر از چمران به سمت صدرا می باشد را در اولویت اهداف و برنامه های خود قرار داده و این مهم را بعنوان نقطه عطفی در کارنامه شکوهمند فعالیتهای خود قرار دهید. و دعای خیر مردم را توشه دنیا و اخرت خود نمایید . همچنین پیگیر مسیر برگشت باجگاه به صدرا باشید . با تشکر و ارزوی توفیق برای شما

جوکار چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

سلام , خدمت شهردار پرتلاش و نماینده عزیز شیراز جناب آقای پاک فطرت بهترین راه برای جلوگیری از فساد در صدرا همین ایده هست , ان شاءالله که با اتصال صدرا از تنگ قره پیری به بلوار چمران مشکلات ساکنین صدرا حل گردد , به امید الحاق شهرک صدرا به شیراز , پویش مردمی میطلبه ?

فتح اله چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

سلام به نماینده جناب پاک فطرت بهترین فکر را دارید تلاش کنید تا صدرا به شیراز بپیوندد واز امکانات در حد شایستگی این مردم برخوردار گردند مخصوصا را ه چمران به صدرا پیگیری شود عالی می شود خداوند به شما توفیق عنایت فرماید

امیر چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

تمام اهالی صدرا خواستار الحاق شهر صدرا به شیراز هستند . و این خواسته در جهت منافع مردم زحمت کش و صبور صدرا میباشد و احداث جاده صدرا به شیراز از تنگ قره پیری بدون شک یکی از بهترین اقدامات جهت سهولت زندگی و رفت و امد مردم صدرا و همچنین بیماران و دانشجویان خواهد بود.

سلامی چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

هرچه زودتر باید صدرا به شیراز پیوسته وقانونمند از امکانات رفاهی بهره مند شود
در غیر این صورت باید نارسایی ها را تحمل کنیم

کیانی چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

باسلام خدمت نماینده محترم وشهردار واقعا دست پاک سابق شیراز
ایده جالبی هست چون صدرا دست یه عده دلال وزمینخوار نابود شده وقتی داخل یک خیابان مولانا ۵۰دهنه معاملات املاک دایر شده نشانه چیست
اون از شهرداری که هر چند سال یکبار فسادشون رو میشه

شهروند چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۸

دقیقا.صدرا باید جزیی از شیراز شود.باید راه شیراز صدرا هرچه زودتر انجام شود تا امکانات وارد صدرا شود.آقای پاک فطرت لطفا سریعتر راه چمران صدرا را پیگیری کنید تا انچام شود

م چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۱۹

احسنت بر جناب پاک فطرت

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۲۵

توروخدا هر کاری میخاین برا شهرصدرا انجام بدین زودتر
جاده صدرا به چمرانم زودتر دستبکار بشین

رضا سه شنبه , ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵

حرف جناب پاک فطرت درسته تا کی ما اهالی صدرا باید زجر بکشیم کاش زیر نظر شیراز برود

سیدمصیب سه شنبه , ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

به نام خدا
جناب آقای پاک فطرت نماینده محترم و ارجمند
مقایسه کردن صدرا باخورسگان خطاست وچرابابهارستان مقایسه نمی کنید؟ بین مروم اصفهان جستجوکن ببین کسی راضی هست ازوضعیت ترافیک. آلودگی. امنیت. آلودگی هوا خوداصفهانی ها وکسانی که دستشان به دهانشان میرسد دراططراف وبیرون ازاصفهان زمید وخانه می. خرند تانفسی تازه کنند سفورش میکنم به عنوان خیرخواه اشتباه اصفهان راشما تکرار نکید ومردم صدراحق دارند ازامکانات بهره مند شوند وازمسائل ناخوشایند اصفهان هرچند شیراز هم مقداری برخوداراست اماتجربه کنیدوتکرارنکنید.
من الله التوفیق

آخرین اخبار