چاپ کد خبر: 1982
4 آذر 1397

نظرنماینده مردم جهرم در خصوص استاندار جدید فارس: استاندار فراجناحی و چهره ملی برای استانداری فارس نیاز داریم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انتخاب یک چهره ملی برای تصدی استانداری فارس گفت: استاندار باید فراجناحی به مسائل نگاه کرده و خودش را در قالب یک جناح سیاسی نبیند.
13970830001151 Test PhotoH

به گزارش اول فارس محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: فارس یک استان پهناور با ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و…. است که باید برای آن استانداری انتخاب شود که شناخت کافی از استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است،  افزود: استاندار فارس باید فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار را به خوبی بشناسد و در این مسیر حرکت کند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی استان گفت: فارس از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی بوده و طبیعی است که باید از ظرفیت‌های انسانی آن برای مدیریت استان استفاده شود.

وی ادامه داد: نباید شخصی برای استانداری انتخاب شود که به صورت اتوبوسی نیرو بیاورد و استان را بخواهد تحت تاثیر نگاه‌های سیاسی و قومی قرار دهد.

رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی نگاه توسعه‌ای و عمرانی به استان را یکی دیگر از لازمه ویژگی‌های استاندار جدید عنوان کرد و گفت: وجود بسیاری از نیازهای مردم در زمینه پروژه‌های بزرگ، آزادراه‌ها، پتروشیمی‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌های روستایی در فارس نیاز به فردی دارد که وقت کافی بگذارد تا بتواند مسائل استان را حل کند.

وی فارس را از استان‌های مهم و استراتژیک کشور برشمرد و گفت: ویژگی دیگر که باید در انتخاب استاندار جدید مدنظر قرار داد این است که فردی باشد که نگاه توسعه‌ای به استان داشته باشد چراکه فارس  یکی از استان های مهم و استراتژیک کشور است و بیش از ۵ میلیون جمعیت دارد.

رضایی با یادآوری اینکه فارس یک استان ضعیف و کوچک نیست، تصریح کرد: استاندار فارس باید یک چهره ملی و دارای عملکرد ملی باشد تا از حقوق مردم فارس در سطح کلان دفاع کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تمایل به مردم، علما، نمایندگان و جریان‌های مختلف استان را ویژگی دیگر فرد انتخابی برای تصدی استانداری فارس ذکر کرد و گفت: استاندار باید فراجناحی به مسائل استان نگاه کرده و خودش را در قالب یک جناح سیاسی نبیند.

رضایی افزود: کسی که به دنبال مسائل سیاسی، حزبی و گروهی باشد دیگر وقتی برای خدمت به مردم برایش باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم جهرم در مجلس استفاده از طرفیت‌ها و پرهیز از نگاه سیاسی حزبی را برای خدمت بیشتر به مردم ضروری دانست و بیان داشت: استاندار جدید باید خالصانه برای خدا و خدمت به مردم این مسوولیت سنگین را بپذیرد و از هرگونه نگاه سیاسی و حزبی به مسائل پرهیز و از تمام ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده کند.

وی شناخت ظرفیت‌های استان را شاخصه دیگر استاندار جدید عنوان کرد و اظهار داشت: فارس قطب کشاورزی، پزشکی و مهندسی بوده و به لحاظ جغرافیایی شرایط استان ویژه است.

رضایی بااشاره به اینکه کسی باید استاندار فارس شود که بتواند شاخص‌های استان را ارتقا داده و وضع آن را بهتر کند، گفت: فارس در گذشته استاندارانی داشته که مانع رشد شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای و عقب رفت استان شده است.

وی با اشاره به اینکه فردی موفق است که به خدمت به مردم، وضعیت اقتصادی و اشتغال نگاه ویژه داشته باشد، بیان کرد: کسی که بخواهد درگیر مسائل سیاسی و حاشیه‌ای شود نمی‌تواند استان را توسعه و رشد دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت در انتخاب استاندار جدید فارس به صورت خاص، مسائل اصلی استان را ببیند و استانداری که نگاه و شناخت کامل از مسائل کلان کشور داشته و بتواند مسائل استان را جمع و جور کند را انتخاب کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار