چاپ کد خبر: 43637
6 بهمن 1399

نظر استاندار فارس در باره انتصاب یک دوست قدیمی بعنوان مشاور امور سرمایه‌گذاری

 استاندار فارس گفت: تغییر و جابه جایی برخی فرمانداران استان اقدامی معمول و معقول در وزارت کشور بوده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته انجام شده است.

ایرنا: عنایت‌الله رحیمی  در خصوص گفته برخی منتقدان مبنی بر تغییر فرمانداران استان فارس براثر فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: دیدگاه و تفکر من را همه در استان می‌دانند و سعی کردم بر یک مدار عقلانیت و به دور از حاشیه سازی‌ها و چالش‌های وقت‌گیر در جهت خدمت بهتر به مردم محروم حرکت کنم.
وی ادامه داد: برای هر ثانیه از وقت خود ارزش قایل هستم به جهت اینکه می‌توانم در آن زمان خدمتی را به شهروندان و مردم شریف استان ارایه دهم.
استاندار فارس گفت: به جای اینکه ثانیه‌ها و دقایقی بخواهم درگیری و ایجاد جنگ و جدل بی‌حاصل کنم، اگر به کارهای مفید و موثر برای مردم بپردازم هم مورد رضایت خداوند و هم مورد قبول مردم است.

رحیمی بیان کرد: هیچ وقت آدمی نبودم که در مقابل فشار و تهدید، تعظیم و تکریم کنم؛جابه جایی فرمانداران امری طبیعی است، مدتی فرمانداری در یک جایی مشغول خدمت می‌شود که به دلایلی موفق است یا توفیق کمتری دارد که با توجه به به شرایط زمانی و مکانی، فرمانداران را ارزیابی می‌کنیم.
وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها فرمانداران جابه جا می‌شوند، ممکن است یک فرماندار نتواند شورای تامین خود را خوب هماهنگ کند یا دستگاه‌های اجرایی بر تسلط ایشان اعتقادی نداشته باشند و از هم پاشیدگی را در حوزه شهرستانی مشاهده کنیم که تغییراتی انجام می‌دهیم.
استاندار فارس گفت: ممکن است یک فرماندار در یک شهرستان موفق نبوده اما در شهرستان دیگری با جمعیت بیشتر یا کمتر در حوزه گسترده‌تر یا محدودتر بتواند توفیق‌هایی داشته باشد و با معاونان و نیروهای جدیدتر بتواند به توسعه آن شهرستان کمک کند.
رحیمی افزود: از طرفی باید تعامل مثبتی را با نهادهای تصمیم‌گیر و قدرت در سطح کشور اعم از ائمه جمعه، نهادهای امنیتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان قوه قضاییه داشته باشیم، اگر قرار باشد هر روز با یکدیگر چالش داشته باشیم زمانی برای خدمت رسانی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: سعی ما بر این است با رعایت حریم دولت و چارچوب وظایف وظیفه قانونی هر دستگاه به فعالیت خود بپردازیم و به هیچ وجه اجازه دخالت دیگران در حوزه اختیاراتی که بر عهده قوه مجریه است را نخواهیم داد اما از نصایح و ارشادهای مشفقانه آن‌ها که بتواند ما را در رسیدن به خدمات بیشتر به مردم یاری دهد استقبال می‌کنیم.

درباره انتصاب مشاور استاندار در امور سرمایه‌گذاری
استاندار فارس همچنین در ارتباط با مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه  انتصاب معاون پیشین شهردار شیراز به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری استاندار فارس با فشار نمایندگان مجلس گفت: این فرد دوست ۳۰ ساله من است و ۳۰ سال است باهم مراوده و دوستی داریم.
رحیمی افزود: حداقل یکسال قبل از انتخابات مجلس از وی خواستم تا به استانداری بیاید اما به علت اینکه در جای دیگری مسوولیت داشت و آنجا تعهداتی داده بود حضور در استانداری برای او مقدور نبود.
وی ادامه داد: در یک برهه دیگر حدود ۶ ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی زمانی که یکی از مدیران‌کل حوزه اقتصادی استانداری در حال تغییر بود مجدد از وی خواستم به استانداری بیاید که وی نیز پذیرفت اما گفت یکسری تعهدات و کارها را باید تمام کند و سپس بیاید.
استاندار فارس گفت: زمانی که او آمادگی خود را برای حضور در استانداری فارس اعلام کرد، در پست موردنظر فرد دیگری منصوب شده بود لذا با توجه به تخصص وی در حوزه اقتصادی و مالی به عنوان مشاور استاندار در جذب سرمایه گذاری منصوب شد.
رحیمی افزود: این انتصاب متاثر از توصیه، اجبار یا بعضا باج دادن و امثال آن نبوده است، وی انسانی شریف، مطلع و مردمداری است و روابط عمومی خوبی دارد و می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

روزبه شبانی سه شنبه , ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۲۱

آقای ادمین مطلب بنده را یا حذف کنید یا کامل بگذارید .‌ممنون

روزبه شبانی دوشنبه , ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷

بعنوان فردی که دستی بر تجارب حوزه های اقتصادی داشته ام معتقدم که در هیچ کجای کشور استانداری با این مولفه های شخصیتی سراغ نداشته و یقین دارم که راه رفته چند ساله دکتر رحیمی بزرگوار می تواند چون دفتر مشقی دستمایه آنانی باشد که حتی یک هجای مردمی شدن و ذوب در مردم بودن را نخوانده اند.
آنچنانکه شاهدیم هر روز مسئولینی اعم از دولت و مجلس و … گلی به جمال خود زده و جامعه ای را بهت زده می کنند .
یکدستی تیم اقتصادی استان فارس و توفیق در بحرانهای سالیان اخیر ( همین کرونا )محصول مدیریت کلان مردی است که دانش خود را نه از دانشگاههای یواشکی که از دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کرده است .
این یادداشت بدون هیچ پیش فرض سیاسی و صرفا بر اساس شناخت نگارنده از شخصیت آقای دکتر رحیمی استاندار فارس نه بر اساس شنیده ها که درست در میدان‌های عملیاتی عرصه های تولیدی استان و قدم به قدم ایشان برداشت و مرقوم گردیده است .

انتشار با درج نام روزبه شبانی آزاد است

جمالی دوشنبه , ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

با عرض سلام خدمت مردم شریف شیراز
خواستم توجه عزیزانی که مرتب در حال انتقاد هستند عرض کنم والله اگر یک دبستان در اختیارشان بگذارند نخواهند توانست اداره اش کنند این استان مثل خانواده ای است که هیئت ایشان رارا بعنوان حاکم و رئیس خانواده معرفی کرده است ، حالا سئوال اینجاست که ما وقتی برای خانواده مان می خواهیم تصمیم بگیریم دور شهر می گردیم و نظر م دم را در نحوه اداره خانواده ما نظر خواهی می کنیم؟؟؟!
وقتی یک مسئولی می خواهد مدیرانش انتخاب کند در سطح شهر می گردد واز مردم نظر می خواهد ؟!
خواهش می کنم بگذاری تا مسئولین کارشان را بافکر آسوده تری نجام دهند

ناشناس دوشنبه , ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

حالا چرا اینقدر معلق گویی میکنید مگر مدیرکل اطلاعات را بدون نام معرفی میکنید خوب یک کلمه اسدی این همه پیچ وتاب دارد؟

آخرین اخبار